vrijdag 18 februari 2011

Wielertoerisme

Vandaag voor de eerste keer in bijna twee jaar op mijn koersfiets gezeten.
Ik was vergeten hoe goed ik volgroeid ben met mijn fiets; mijn fiets en ik zijn altijd dikke maatjes geweest. Na enige toertjes buiten voelde ik mij altijd nen Ullrich. Vandaag had ik da gevoel absoluut nog niet; mensen, afzien, elke spier in billen, nek en rug doen pijn .. maar kom, noem es vijf vrouwen die fietsen ?
En gelukkig was er onze saloncoureur (alhoewel, man, mijn neef is in form) ... én toevallig hebben we elke vrijdag vrij ... én toevallig fietsen we graag; wat wil ne mens nog meer ... jawel, in bloedvorm geraken door elke vrijdag als ne zot kilometers te malen ...
Vroeger lachte ik altijd met die wielertoeristen; wie is er nu zo zot om in weer en wind 100 kilometers te bollen maar ja, tlief he ... plots stond er ne kei chique fiets voor de deur "voor jou" zei hij trots ... en toen moest ik wel. Maar eigenlijk niets zo leuk als in de natuur malen op die pedalen ...

De wielertoerist van Katastroof

Meh een broek gelak ne zak
en meh Rik Van Looy z'n klak
rij ek 's zondagsmorges meh ne koersvelo
in et midde van de baan
want zoeiet trek 'k mij ni aan
ne velopad lee' der enkel vör de sho
'k Zen nen topillusionist
want nog veurda 't iemand wist
a 'k mijzelf gepromoveerd tot kampióen
'k zen nen ingebeelde prof
want ik vin et alted tof
oem ne Maertens of ne Maerckx na te doeng
Refrein:
'k Zen ne wielertoerist
'k zen ne wielertoerist
'k zen ne super- super- super-
superintelligenten tist
'k zen ne wielertoerist
oep de baan of oep de pist
vergeleke meh mij gon die
beróepscourörrekes in de mist
Vele vruger lak verwacht
het is nog giên alf acht
aal ekik mijne velo uit de garage
't is giên echte koersmashing
mor da kunde zoê ni' zing
't dingd per slot alliên mor vör de camouflage
'k Geef et tóe et is deurtrapt
mor ik krij 't 'em toch gelapt
's zondagsmorges ga m'n vrouke nog ni mee
dus 't is nog giên alf ting
en ik zen ni miêr te zing
want dan zit ek al een uur in 't stammenee
(refrein)
'k Em een uniform aan
want 'k zen in een club gegaan
elke zondagmorgend is 't nah groête fiêst
wekelijks ne kiêr of drei
komd der nog de training bij
en dan rije we ni mor zuipe w'oem ter miêst
We zen meh onderdvöftig man
zoe al daaromtrent bekan
en alle weke kome der nog bij
wij doeng vroem gelak ne vent
wij zen allemol wriêd content
as toeriste zen we eindelijk nog is vrij
'k Zen ne wielertoerist
'k zen ne wielertoerist
'k zen ne super- super- super-
superintelligenten tist
'k zen ne wielertoerist
oep de baan of oep de pist
mor a' da' zoê nog wa blefd dure
zen ek strak nen alkolist

Geen opmerkingen:

Een reactie posten