woensdag 27 april 2011

Afvallen deel XXXXXxx

Elf maanden geleden werd ik mama van Nore ...
Elf maanden later krijg ik doodleuk op een weekend barbeque de vraag : "Ben je terug zwanger".
... Ik was té perplex om te reageren. En in plaats van simpelweg "Ja" te zeggen, word ik groen en blauw tegelijkertijd ... Want net deze week ook weer de zoveelste frustratie omdat ik na elf maanden nog steeds niet in mijn linnen broek kan (die ik overigens véél te duur betaald heb).
Duidelijk dus de verkeerde Barbeque outfit gekozen ... of was het omdat darmstad overhoop lag ? Maar ja, inderdaad, het leek alsof ... Gelukkig voor mij waren er inderdaad wat transitproblemen in het gezin !

Maandag dus het net afgezocht naar de Weight Watchers' punten.

http://www.wijvallenaf.nl/Propoints/Punten-Boodschappengids.html



Want, maandagavond na de vijde barbeque van voorbije week, begon oma over haar nieuwe puntensysteem. Ikke nieuwsgierig dus ... En surfen maar ...
Alsof ik uiteraard al nog niet weet wat (on)gezond is ... Maar, als je wil weight watchen, amai ...
Je krijgt je dagelijkse punten, je kan punten bij verdienen als je sport éééén je krijgt zelfs bonuspunten extra verspreid over een hele week !!! Kan niet moeilijk zijn.
Tot je uitrekent hoeveel punten je eigenlijk mag hebben ... Als je dan bekijkt wat je "maar" per dag mag eten ... Komaaaan ?!
Akkoord; ik moet minder gaan drinken, moet minder koffiekoeken eten, geen tien paaseitjes eten maar bijvoorbeeld eentje in de voor/namiddag ... Maar weight watchen ? Kweet niet ...
Als je zoals ik tien kilometer rent, krijg je ocharme 2,5 extra bonuspunten. Kan je vezekeren, mijn goesting om te rennen was voorbij ...
Dus moraal van het verhaal ... Wij blijven rennen omdat eten toch zoveel lekkerder is en proberen voortaan om niet dagelijks te barbeque-en ... (een biefstuk of lekkere tonijn telt al gauw voor 4 punten), drinken geen flessen wijn meer in de week (maar, rood is beter dan wit !!!), gaan proberen afkicken van de lekkere Boursin Cuisine die hier wekelijks in de ijskast staat en .. géén zes boterhammen meer tijdens de lunch !
We spreken elkaar nog wel in een volgend hoofdstuk.

1 opmerking: