zaterdag 28 mei 2011

Stockverkoop

Gisteren tussen de bedrijven door even naar een Stockverkoop ... Mijn eerste, twas om de hoek !
Jezus !
Diegene die Stockverkopen heeft uitgevonden heeft een gouden uitvinding gedaan, diegene die het toepassen binnen een bedrijf doen gouden zaken.
Start van het gebeuren : 13u .. toen ik aankwam kon ik eerst een half uur een plaats vinden voor mijn tuut.
En dan het magazijn .. Niet te doen ... honderden mode-gekke vrouwen die bakken kledij doorzoeken naar "hun" onmisbaar kledingstuk. Ah ja, want, kopen we normaal gezien geen kledij die we "echt" nodig hebben ? Vrouwen met grote Ikea zakken, bomvol kledingstuks .. De ene vrouw al zotter kwetterend dan de andere, de vriendin die toch "ooooh zo mooi staat met die jurk", "Oooohs, Aaaaahs" ... Eén kwetterend kiekenkok. Nadien een vol uur aanschuiven aan acht kassa's om die overvolle Ikea zakken af te rekenen.

En ik ?
Awel ja, IK ? Ik heb mij weer door de commerce laten meeslepen.  Ook ik ben meegegaan in het grijpverhaal.  Want ook ik zag die Ooooh-zo-mooie-must-have-truitjes (jawel, vintage !!!) die ik normaal nooit zou betalen ... en ook ik heb mij laten meeslepen in het grijpen naar t-shirts ed. voor mijn kids. Ik ben zelfs overstag gegaan voor twee vintage truien voor de oudste (maar, ach, ik heb twee meisjes, die stukken gaan jaaaaaren mee). En onderweg nog snel twee sjaals meegegritst want dan kreeg ik nog een extra 10 percent korting aan de kassa.

En nu zit ik dus weer met een tsjokvolle kleerkast want ja .. had ik eerder ook al ni flink gewinkeld ?
Ga ik nog eens naar een stockverkoop ? Euh, liever niet maar ja ... Er zal op een gegeven moment wel weer de behoefte zijn in een "deze-had-ik-nog-niet-in-die-kleur-truitje".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten