vrijdag 20 mei 2011

Toneel

Vandaag samen met Kato haar klas naar toneel.
Ze hadden nog een vrijwilliger nodig om te helpen en ik was - toevallig - vrij.
Leuk !!! Eindelijk kan ik ook eens iets door voor mijn poppemie. Een jaar lang moet ik altijd maar werken en vandaag was ik er ... Klaar om haar en 22 andere prutsen te begeleiden op uitstap.
Kato haar neus krulde want "ik was wel haar mama he".
En haar klasgenootjes hingen al gauw aan mijn benen en handen.
Zo'n schatjes ... Eindelijk kon ik gezichten kleven op namen die ik elke dag hoor ...
Een flinke stoet op straat begeleiden vergt wel wat concentratie en al die jassen en fluo hensjes ook maar ... dan zitten ze op een podium en kunnen ze genieten van een leuke voorstelling voor kleuters "Het Raam"

De Kolonie mt - RAAM (2,5 tot 4)

Raam dient om te kijken
Naar binnen én naar buiten
Raam heeft kozijnen
En gordijnen met zwijnen en…
Raam staat open voor elk plan
En, aan dat andere raam
Zit de buurman…

RAAM gaat over kijken en luisteren, over binnen en buiten, over mussen en cactussen en andere kussen. Een sterk staaltje vensterbankpoëzie die de fantasie van de kleinste kleuters prikkelt.

Na de dertig minuten durende voorstelling gaan de kleuters zelf aan de slag in een interactieve workshop. Daarin leren ze toveren met kijkdozen en geurige bloempotjes en bespelen ze zelf de zotste instrumenten.


Marie-Anne Coppens kijkt, poetst, zingt, opent en sluit, klimt en danst in deze voorstelling als nooit tevoren. Ze speelde haar ervaring bij mekaar in het straattheater en reist rond met Kapitein Winokio.

Lucaz is musicus, buurmannicus, technicus en botanicus. Hij bedient zowel de knopjes van zijn instrumentarium als van zijn wonderlijke licht- en klankinstallatie.

Bo Spaenc componeert de muziek. Bo is de man achter de muziekjes en geluidjes in Bumba.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten