maandag 6 juni 2011

Slippers

Vermits een vrouw zot is van schoenen en handtassen, mag ik niet achterblijven.
Ik ben zot van (dat wist u reeds) Birkies maar ik ben ook zot van teenslippers (lekker goedkoop).
Omdat onze maatschappij maar raar kijkt als iemand op zijn blote voeten loopt (en ik vind dat geweldig), ga ik steeds op zoek naar een schoen met zo weinig mogelijk aan het lijf, zeker voor de zomer.

Het is dan ook niet te verbazen dat in onze schoenenkast (die overigens niet zo héél groot is) een paar Havaiana Slippers ligt.  Vriendlief zag ze vorig jaar arriveren in ons huishouden en had zoiets van "neen, niet nog een paar slippers in huis" .. en ergens geef toe een teenslipper is een teenslipper, nee ?

Nee dus !
Het voorbije weekend heb ik een prachtig artikel gelezen over de slipper en ik voel mij nu nog minder schuldig dat ik er bijna dagelijks op rondsjok ... Gemaakt in 1962 in Sao Paulo, Brazilie, gemaakt als een zachte espadrille om te voorkomen dat de koffiebonen die verspreid lagen op de grond om te drogen zouden vertrappeld worden ... De slipper werd initieel gemaakt voor de voorstander van jawel 'De Blote Voeten' (ik ben dus niet alleen !!!).

In Sao Paulo is de slipper ondertussen een statussymbool; iedereen wordt bekeken op het type slipper dat hij draagt. Nu, eerlijk; ik draag de meest eenvoudige en kan daar makkelijk KILOMETERS mee sjokken ...
De slipper in kwestie werd initieel alleen maar in het wit gemaakt maar de jeugd in de jaren zeventig wilde provoceren en maakten allerlei aanpassingen.

En ... nog leuker, in Brazilie mag je de dingen op je werk dragen !!!! Ziehier ... En ik maar zeulen met mijn slippers in mijn handtas van/naar mijn werk waar ze braaf verwisseld worden voor zeer brave nette schoenen.

Oh en voor het mannenbastion die de blog moge volgen (acht de kans klein maar kom); hij wordt ook wel de "Tanga van de voet" genoemd gezien het minimalistische "Y"-uiterlijk  ...
Voilà bij deze voel ik mij weer zéér goe in mijn vel om mijn zoveelste paar teenslippers !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten