donderdag 11 augustus 2011

Nieuw Zeeland

Donderdagavond, kids in bed, vriendlief gaan sporten .. lekker, rust !
En rusten betekent bij mij wegdromen ... dromen over onze aardbol en al zijn prachtige plaatsen.
En ja, onherroepelijk komt het; Nieuw Zeeland ...
Dromen, dromen over het magische jaar 2013, dromen over een aantal weken of maanden rondtrekken aan het andere eind van de wereld.
Wat eerst een vakantie van zes weken was, wordt in mijn hoofd ondertussen een reis van vijf maanden.
Want ja; als je daar zooooo lang over vliegt, kan je maar beter stevig doorgaan en Australie mee pikken, toch ? Of nog lekker wat strand meepikken in Thailand ...
tIs alleen, hoe ga ik mijn omgeving kunnen overtuigen ? Hoe ga ik vriendlief overtuigen, mijn ouders (zijn ouders !!!) maar vooral .. mijn werkgever. Want ja, zoveel vakantie heb ik niet en mijn vakantie moet ik hoe dan ook bewaren voor de zomermaanden (tenzij we vertrekken in februari en meteen zes maanden kiezen). Dus ja, neem je dan onbetaald, loonbaanonderbreking, tijdskrediet ? Kweet het allemaal niet ...
We zijn vooral aan't nadenken hoe we dit kunnen verkopen aan onze bazen !!! Vriendlief heeft zijn ouderschapsverlof nog maar ik ... Pff, en ik wil zo graag.
En dan mijn ouders; geen pc, geen gsm ... Mij zullen ze minder hard missen, ze weten dat ik rondtrek maar "hun" kleine meisjes .. Hemel ... en dan nog zo ver ?!
En dan de financiën; in tijden van crisis ? Zooooot ! Hoor het iedereen al zeggen .. Daar begin je toch niet aan ... Geen inkomen, zware lening ... Maar, gelukkig wel verlost van crèche kosten (en die tikken hier aardig door à rato van 5 dagen/week).
En hoe ga je rondreizen; met het inmiddels bekende wielenhuis, een huurauto, de tent .. een auto kopen en nadien verkopen .. Motels, B&B's ...
Duizend vragen die me nog maanden bezig zullen houden. Maar, we zullen toch eens moeten beslissen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten