zondag 14 augustus 2011

Toch zo herkenbaar : artikel op de site van zappy

Gelezen op de site van zappy :

Er is eigenlijk weinig eerlijkheid over hoe de vork echt in de steel zit. Uiteraard hou je als mama enorm van je kinderen . Ze vervullen je met vreugde, tederheid en trots. Maar er zijn best wel momenten dat je je alleen voelt, dat je die vrijheid mist van vroeger en dat je er echt niet goed wijs uit raakt. Toch?


de geheimen van mama'sDat klinkt niet echt fraai en daarom praten mama's er ook niet echt open over. Als we nu allemaal eens een beetje eerlijker zouden zijn tegenover elkaar en vooral tegenover andere mama's, zou het vast wat druk van de ketel halen.

Dat is de boodschap van een onderzoek gevoerd door TODAYmoms. 
Vanuit straffe polls en open gesprekken verzamelden ze eerlijke informatie van een heleboel mama's. Enkele voorbeelden:
 Zou jij liever:


  • een goede nacht doorslapen // een geweldige vrijpartij hebben
  • meer tijd met de kinderen doorbrengen // loonsopslag krijgen op het werk
"Geregeld zeggen mensen me dat ik het zo goed voor elkaar heb. Helemaal niet! Soms zit ik onderweg naar het werk in m'n eentje te wenen in de auto. Zo overweldigd voel ik me vaak."
"Ik probeer 'alle balletjes in de lucht te houden'. Maar eigenlijk sta ik gewoon de hele tijd op het punt in te storten." 

Nog enkele bijzondere resultaten:

Bijna 1 op 5 vrouwen geeft toe geregeld medicatie aan haar kind te geven zodat het rustig zou zijn (vb. tijdens een vliegtuigreis).

Bijna de helft van de vrouwen heeft haar zieke kind toch naar de crèche of school gebracht.
 
85% gebruikt de kinderen als 'excuus' om onder bepaalde sociale verplichtingen uit te komen.


Sommige resultaten zijn op z'n minst verbazingwekkend te noemen, maar als je er in alle eerlijkheid over nadenkt, maak je vast ook dergelijk keuzes.

De kinderen nog een uurtje langer voor tv zetten dan gepland, om nog even lekker te kunnen slapen... Je peuter toch maar een boterham met choco geven als hij weer niet wil eten... Stiekem verlangen naar je bed om 20u30 (en dan niet voor vurige seks)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten