vrijdag 28 oktober 2011

Den Bloeddruk

Vannacht had ik enorm veel inspiratie om te schrijven op mijnen blog. Maar ja, ik kan dat niet maken he ... Zomaar opstaan, Het Lief verklaart me voor zot !
Heelder epistels pende ik in gedachten neer ... Mijn hersenen verplichtend om alles te onthouden tot de ochtend.  Helaas; er blijft niet veel over.  Weer een carrière als schrijfster langs mijn neus voorbij zien gaan .... Ach, wanneer moet ik daar nog de tijd voor nemen ? (awel ja, ’s nachts)
Voorbije week was een week van allerhande beesten ten huize Ploetermoeder. En ja, die moeder maar ploeteren met als resultaat; ook beestjes ... Maar ook een te lage bloeddruk !
9/5 (doet mij ergens denken aan 9/11; kweet niet waarom).  En die 9/5 is dan diegene opgemeten bij den doctoor, terwijl daar mijn bloeddruk waarschijnlijk al licht gestegen was van de zenuwen.
Waar komt in godsnaam die lage bloeddruk toch vandaan ..
Ik geef toe, de laatste tijd draaide de wereld nog iets sneller door in mijn hoofd maar dat is niet nieuw.  Mensen die mij beter kennen, weten gewoon dat ik een beetje geshift rond hol.  Links en rechts al eens duidelijk gemaakt dat ik zo ijl in mij hoofd ben/was, dat ik draaide en sneller moest gaan zitten maar ik zag niet teveel problemen.   Tot ik in de douche tegen de “kuste donderde”.
Ik zit ermee en mijn mama doodongerust ...  (want die heeft mij ooit halfdood gevonden met een bloeddruk die wellicht nog een pak lager lag)
a)      “Zie dat je niet alleen op de trap stapt, zeker niet met kind” ... Makkelijk gezegd als beide kinders ziek zijn ! De kleinste had namelijk buikgriep en ... nee, laat maar, ik bespaar u de details. De oudste vond dan weer dat zij ook weer gepakt moest worden, ah ja, mama, aandacht verdelen !!
b)      “Rijdt geen auto” ... Makkelijk gezegd als je naar den doctoor moet omdat je de dag ervoor een race tegen de tijd gedaan hebt van/naar het toilet en ... nee, laat, maar, ik bespaar u de details. In ieder geval, het was goed voor mijn conditie en mijn gewicht maar dus iets minder voor die bloeddruk die alsmaar daalde. Zo ernstig dat een doktersbezoek verplicht werd waardoor ik ook verplicht de auto moest nemen (sorry mama) én ik de achteruit niet meer vond.  Hilarisch voor u wellicht en ook voor die toevallige toeschouwer want ik stond dwars op straat omdat ik perse wilde keren en niet voor- of achteruit geraakte.
c)       “Leg u met uw benen naar omhoog” ... Mama, jij vergeet dat ik twee koters heb die toevallig tegelijkertijd ook ziek zijn. De ene dus met “je-weet-wel” de andere met “onbekende-koortsaanval” ... Benen omhoog leggen ? Denk het niet mama.  En ja, daar is dan even een beeld uit betere tijden; liggend op een ligbank onder een parasolleke genieten van de zee ... Boenk ! Back to reality.

Nu, toch even googlen naar “lage bloeddruk” .. Wat doe je eraan, oorzaak, ...  ? Als je dat dan leest, ach, dat is pas een reden om flauw te vallen ! Heb dan ook maar besloten om niet in detail te treden zoals eerder gepland.
Maar, ... ik heb voor mezelf beslist dat mijn zoutgehalte gewoon naar omhoog moet.  En, dat kan door chips en frietjes te eten. Van zodra mijn maag en darmen in orde zijn, heeft Het Lief het vlaggen; frietjes van de frituur !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten