maandag 7 november 2011

Patroonpapier

Daar zit je dan ....
Je komt thuis van je werk; doet een sprintje om én te strijken, én te koken én je kinderen te entertainen/opvoeden én ... ja, u die ook een gezin heeft, weet wel wat to do tijdens een spitsmoment.
En dat racen doe je omdat je perse de desbetreffende avond in de nieuwe stofjes wil vliegen !
Ja, het is zoals een kind dat een snoepwinkel betreedt, die stofjes liggen daar te blinken en te smeken om ze te betasten, te besnuffelen, te betekenen, te knippen en ga zo maar verder.

En dan ! Wham ... kom je tot de ontdekking dat de kleinste meer dan waarschijnlijk je "beleg"-tekening in de vuilbak gekieperd heeft. En neen, ik kan het haar niet kwalijk nemen; wij dreunen elke dag opnieuw in de kinderoortjes dat papier in de vuilbak moet gesmeten worden. En ik geef toe; zo'n patroonpapier ziet er nogal snel verkreukt uit en zal door de kleinste dan ook aanzien zijn als "vuil" en "bah".

Gelukkig was ik vooruitziend en had ik mij in Ikea nen dikke rol tekenpapier gekocht ervanuit gaande dat we dat wel even gingen gebruiken om patronen over te rollen en dan uit te knippen. Niets van dat alles ... Ik geraak met mijn rolleke niet door mijn tekenpapier. Ne vloek, ne gil ... Want mijn stofjes zullen deze week dus niet betekend en geknipt worden. Mijn kleerkast zal nog even moeten wachten om mijn nieuwste creaties te ontvangen ... En ik ? Awel, ik hé, ik heb het "ik-voel-mij-een-sloor-gevoel" ... Ik hé, ik heb het gevoel dat ik "niets-heb-om-aan-te-trekken". 

Is het waar ? Nee begod .. Maar, ik ben een vrouw én vrouwen hebben nu eenmaal het gevoel dat ze niets hebben dat als gegoten zit. En als het dan nog vrouwen zijn die ondertussen weten hoe ze DE rok moeten naaien ... Awel, ik kan u verzekeren, ik word daar lastig van !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten