vrijdag 2 december 2011

Being a good mum ?

Een goede moeder zijn; uw kleinste een week met een bronchitis en ooronsteking laten rondlopen.
Ja ze was lastig, ja we wilde niet slapen ... Maar, mama dacht dat ze koppig was omdat de papa er niet was ... En nee, ze had geen koorts of andere rare symptomen.
Ben ik nu een slechte mama ?

Hoeveel keer vraag ik mijzelf niet af "Doe ik het goed" ...
Is dat een onzekerheid die ik nu altijd mee draag tot op het einde der dagen ?
Blijkbaar wel want mama's met oudere kinderen hebben zo ook hun zorgen.
En mijn lat ligt hoog, zeer hoog ...

Overigens, vandaag was een topdag. Een voordeel om in de Ouderraad te zetelen ?
Je mag al eens wat meer als een ander. Meehelpen met het St Klaasfeest en zien dat je kind er ongeloofelijk van geniet.  Honderden kinderstemmen die luidkeels zingen, roepen.  Tekeningen, wortels, suikerklontjes; de Sint kreeg werkelijk vanalles in zijn handen gedrukt. 

Ondertussen keihard werken uiteraard. Je moet wel zot zijn om om half zes in de ochtend op te staan om zwarte pieten te gaan schminken. Enne, bijna was het mij gelukt om ook te-mogen-pieten. Helaas had ik de verkeerde schoenen aan die mijn dochter zeker herkend had (een typische "camper-schoen-met-paarse-veters").  Het deed zeer .. Ach, ik wil zelfs ooit Sint zijn maar ja, een vrouwelijke Sint ? Alhoewel, zou toch weer een flinke stap in de emancipatie zijn !!!!

En de dochter ? Ik heb "eindelijk" het gevoel dat ze "mee" is in het Sintverhaal. Jezus, heb ik mij daar voor moeten uitsloven de voorbije weken.  Een kind van vier overtuigen dat de Sint ECHT is ... Wie had dat gedacht.  Maar, de inspanning levert resultaat op; op deze eigenste moment staat er een grote en een mini schoen klaar, tekeningen, wortel, suikerklontje en twee pintjes bier ... Dat wordt "hik" nog drinken vanavond want ja; er moet wel een leeg, gebruikt glas staan morgenvroeg :o))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten