maandag 12 december 2011

Sporten of zoiets ...

Hoe het staat met sporten ?
Allez ja, sporten ... Volgens het Lief doe ik niet aan sport ... Als iemand geen competitie doet, doet hij/zij niet aan sport. Ik vraag mij dan wel af waarom ik sinds vorig jaar drie keer per week ga lopen maar kom. Laat het ons dan "bewegen" noemen.

Dus, hoe zit het met de beweging ... Tot voor kort goed, dank u.

Maar dan komt die Winter eraan ... Het is vroeg donker, nat/vochtig, koud, maar in mijn ogen vooral gevaarlijk ! Buiten lopen in een buitenbuurt van "A" is mijn ogen gevaarlijk vooral dan in het donker en 's avonds.  Moraal van het verhaal; momenteel lopen wij niet buiten !

Op zoek dan maar weer naar de nodige fun op de fitness en pas op, ze kennen mij daar. Ik hoef geen testen af te leggen, heb geen begeleidende coach meer nodig. Ik mag lekker zelf met de toestellen spelen.
In het begin een combinatie tussen de loopband, de loopband én de band.

Helaas gaat mij dat snel vervelen. Het zicht is oersaai ... En als ik mij durf in te spannen om de kleine letters te lezen van de televisieschermen rol ik rolsgewijs (lees : Rowan A. gewijs) de rolband af !

Knap volk op de fitness ? Kan zijn dat ik het verkeerde center gekozen heb maar helaas .. Ik val niet zo voor van die stevige binken die met van die gewichtjes staan/zitten/hangen te spelen.

Soit, een uur lopen op de band hebben we al snel laten varen voor een half uur lopen en een half uur op de crosstrainer.  Ging goed tot een week of zes geleden. Ook dat half uur begon mij mateloos te vervelen.  (Ja, sorry he !). Maar wat dan ? Voor mij is sport gelijk aan zweten, afzien, doodgaan.  Ik moet leknat zijn, stinken en knalrood aanlopen in mijn hoofd en dan heb ik het gevoel van beweging gehad te hebben.

Toen ontdekte ik de ligfiets ! Jawel, wat mij in eerste instantie een toestel-voor-luie-mensen leek, lijkt mij bij benadering best wel handig. Ik blijf nog altijd bij mijn standpunt; van een ligfiets word ik niet echt moe maar ... ik krijg stevige bilspieren, mijn gemiddelde hartslag gaat omlaag dus ja .. ook niet onbelangrijk.
Zodoende dus dat ik sinds enige tijd de combinatie maak tussen de crosstrainer en de ligfiets. Onder het moto; er moet gewerkt worden aan de hartslag en de algemene conditie.

En da lopen ? Dat lukt nog aardig ... Of ik met deze ingesteldheid klaar ben voor de ten miles ? Mmmmm, ... Maar, ach, vermits ik niet aan sport doe maar aan "beweging", waarom zou ik dan meedoen aan de ten miles ? Juist ja !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten