vrijdag 20 januari 2012

Voor alles ...

Is er een eerste keer, zodoende ... Voorbije woensdagmiddag was ik thuis. Quality time met de oudste. Nu ik ook op zaterdag werk, heb ik woensdag recupe. Met juflief voor de eerste keer naar de film geweest, Mega Mindy nb. Het kon niet op, ... Zo zot als ne petat stond ze.

Zalig om te zien dat die klein prutsen nog onder de indruk geraken van iets. Moet al heel diep denken wanneer iets mij nog van mijn sokkel gehaald heeft.

Er mocht een vriendinneke mee, het feest kon niet op. Giecheltrienen noem ik ze ... Had moeite mij te focussen op het verkeer, zo schattig om te horen wat die prutsen van vier allemaal te vertellen hebben.

Het ging over trouwen! Trouwen in een kasteel met een groot feest. Iedereen mocht mee feesten, dansen, eten en drinken .... Alleen was de grote vraag van mijn dochter "mama, met wie moet ik trouwen, ik ben nu niet verliefd". Even een beteuterd gezicht want het vriendinnetje heeft wel een lief ... Maar creatief als ze zijn, ze trouwen gewoon met hun drietjes!

En ik? Ik begon ook weer eventjes te mijmeren over trouwen .. Wij leven al tien - euh negen - jaar in zonde.

Met kerst deelden we vol trots mee aan ieder die het horen wilden, dat we reeds tien jaar een stel zijn ... Waarop mijn vader droog opmerkte dat dit absoluut fout was ...
Daar zaten we, ringen controleren bij een zacht kaarslichtje (trouwringen hebben we wel omdat ik vond dat heel de wereld moest weten dat hij van mij was na de geboorte van onze eerste dochter. Dus ja, ik heb gezorgd voor de ringen!) ... Om dus te beseffen dat we nog maar negen jaar samen zijn.

Maar, ach, dan hebben nog meer jaren tegoed .... Kan hij nog eens goe nadenken hoe hij mij ten huwelijk kan vragen :o)) ...

http://vimeo.com/34632994

Geen opmerkingen:

Een reactie posten