dinsdag 7 februari 2012

sport vs. eten, euh, snoepen

Een van de nadelen van regelmatig sporten is dat je honger hebt ...
Je kan die honger stillen met gezonde tussendoortjes zoals daar zijn : rauwe groenten en/of fruit, ...
Nu, zelf eet ik dagelijks tot vijf stuks fruit en daartussen ben ik simpelweg ne snoeper.
Mijn verslaving voor chocolade wordt alleen maar erger naarmate ik langer en frequenter loop !

Ik heb dus een probleem ... Moet mij soms echt inhouden om die hele doos pralines - die we op ons werk soms krijgen van klanten - niet uit de handen van een collega te rukken en in een hap te plunderen.

Op zoek dus naar een oplossing .. Ik heb het een tijd geprobeerd met water, nog meer koffie en thee. Helaas ... de maag blijft knagen.

En nu is er dus Granola !!! Via een collega ontdekt in London ... En ja, ik ben op slag fan geworden.

Heb het gezonde tussendoortje dan maar meteen in een grote hoeveelheid gekocht (mijn rug doet nog pijn van er heel het verlof mee te zeulen) en mee gesmokkeld naar mijn bureau (en de chocolade gebannen maar ja, die vind ik dan nadien wel terug in de keuken).

Het is een mix van gezonde granen, rozijnen, fruit, cashewnoten, zonnepitten en noten .... in mijn geval ge-flavour-ed met ginger en/of sinaasappel .. Je hebt ze echter ook met CHOCOLADE ! (ik heb mij echter ingehouden).

Je kan ze opwarmen in de oven met een beetje honing. Je kan ze mengen met youghurt. Of, je kan ze zoals ik ik simpelweg lepelen tijdens het tokkelen op je pc !

We vinden ze in de winkel ook wel bij de Kellog's toestanden in bars maar die zijn gewoon veel te zoet en te plakkerig.  We go for the real stuff !

Het is gewoon om te snoepen, euraka, gezonde snoep !!!

http://www.minimagoo.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten