maandag 12 maart 2012

De nieuwe voedingsdriehoek ...

Nieuw



Oud



Zie je het verschil ? Ja, bewegen dus !
Nu, ik ben de laatste die preekt over gezonde voeding enzo .. Maar, ...
Misschien een lichtpunt voor menig vrouwelijk wezen dat menige zwangerschappen achter de rug heeft.  Dankzij "beweging" weeg ik vandaag de dag 10 kilo minder als voor mijn zwangerschappen.  Euh, eerlijk; ik bewoog ook al voor die zwangerschappen, toemme ... euh ...
Daar gaat mijn preek. 

Soit, na mijn tweede zwangerschap moest er 24 kilo af !!! Ik begon dus als gek die kilo's eraf te sporten en extreem gezond te eten ... Liters water (ja, LITERS, zoals in 4 LITER per dag !!!).
De zgn. "punten" kende ik van buiten .. Heb het toch 1 week volgehouden.

Hoe is het dan gelukt ? Awel ja; veel water drinken, geen frisdrank, geen suikers (ook niet in die liters koffie/thee die ik dagelijks misbruik), kleinere porties 's avonds, geen vers geperst fruitsap meer, vijf stukken fruit/dag, geen cornflakes, op zondag de koffiekoeken achterwege laten  ... En ja, sport, sport, sport ...

Nu wat het sporten betreft, onder sport verstaat men ook wandelen, rustig fietsen, wandelen met de kinderwagen (deed ik dagelijks van/naar school !!!), de trap (ipv de lift), de auto iets verder van je werk parkeren indien je niet zonder kan, regelmatig van de werkstoel opstaan en ne keer een tetterke doen bij de buren (ahum), stofzuigen en dweilen (jawel !) ....

En weet, je moet 7000 extra caloriekes verbranden voor je een kilo verliest, dat is veel !!!! Dat haal je niet na 1 maand gezond leven ! Je doet er MAANDEN over ! Maar, je zal je beter in je vel voelen als je kleinere porties eet, geen frisdrank meer koopt (is toch te duur) en iets meer beweegt.

Gewoon doen ! En nee, het is geen preek !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten