dinsdag 6 maart 2012

Vechten voor Tickets .. Nog maar es ...

Vrijdag weer een ultieme gevecht met telefoon en pc om fel gegeerde tickets te bemachtigen voor respectievelijk Hooverphonic en Radiohead in het Sportpaleis !!! Facebooksgewijs klik ik "Niet Leuk" ..

Zo hebben we dit weekend tickets gemist voor Pinkpop op maandag ... Soundgarden en Den Bruce (voor het Lief!). En nee, ik ga geen weekend meer naar een festival; mijn leeftijd laat dit geestelijk maar vooral lichamelijk niet meer toe ! Heb altijd super momenten beleefd op lange dagen Werchter maar die zijn voorbij ... De eeuwige jeugd is weggeslopen letterlijk en figuurlijk.

Maar, vrijdag, dus ... Vechten voor felbegeerde tickets.
Radiohead heb ik voor de eerste keer gezien in Vorst, het moet in 1997 geweest zijn, jong, student én dronken van twee pintjes wegens niet gegeten ... Lang moeten wachten wegens een voorprogramma, vooraan, hoopvol; reikhalzend ... En toen, bij het derde nummer, boenk, onwel ! Gevloekt heb ik !!!! G E V L O E K T !

Daar stonden ze, met een dijk van een setlist en waar lag/hing/stond/steunde ik ? Ja, achter !
Heb het nadien ruimschoots kunnen goedmaken .. We hadden in Belgie het geluk ze nog eens te mogen ontmoeten op oa. Werchter, Vorst, ... Zalig !

Na verloop van tijd heb ik afgehaakt ... Kid A was de laatste aankoop en toen ben ik ze kwijt geraakt. Ze boeiden mij niet meer ... Maar, nu zijn ze terug ! En, ikke ook ... Als ik vrijdag aan tickets geraak, ga ik bleiten .. bleiten van contentement om "mijn helden" van 1997 !

Met Hooverphonic heb ik een haat-liefde relatie ... Heb ik rond dezelfde periode leren kennen (denk ik althans) en ik was meteen verkocht. Samen met Portishead, Massiv Attack, Tricky en Lamb waren ze voor mij DE Triphop band, gek werd ik van Geike. Die stem, die teksten, die muziek. Menig kiekenvelmoment in mijn kamertje ... in het donker met een hoofdtelefoon.
Maar, ook hier, afgehaakt ...

En dan de zoektocht om te eindigen bij Noemie Wolfs en de band opnieuw te ontdekken. In het begin was ik niet volledig mee maar, onverwachts een zo goed als prive optreden via VW Beetle en ik was verkocht ... Acht die (naar mijn gevoel) arrogante verschijning schuilt een wijf met ballen ! En ik heb wel iets met vrouwen en ballen :o))

De angst is er natuurlijk dat veel mensen tickets willen bemachtigen omdat het "Den Alex is van The Voice" en dat is uiteraard zonde ...  Maar, het is nu zo ... Hij heeft er waarschijnlijk een aardige duit mee verdiend dus ja ... Het is je vergeven Lieve Alex ! Zorg alleen dat ik vrijdag een ticket heb !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten