dinsdag 17 april 2012

Conditioneel klaar ...

Zondag voor de laatste keer gaan lopen.  Nu mag ik deze week mijn runningshoes niet meer aantrekken, althans, die tip geeft iedereen mij die de Tien al gelopen heeft. Het zal pikken want nu ik in het ritme zit, word ik knap lastig als ik eens ne keer niet mag/kan. Raar eigenlijk ... The Runners' High bestaat dus echt (?).

Had in ieder geval vleugels ... En straf ook nog, de avond ervoor waren we doorgezakt met vrienden, goe lekker eten en vooral genieten van super lekkere wijn. En dat is straf want de maand ervoor had ik - na teveel in het bierglas gekeken te hebben - ook vleugels bij het lopen.

Mmmm ... soit, heb nu gezworen dat ik de komende week géén wijn/bier drink, pasta's eet, véél water drink, op tijd ga slapen. De enigen die ook een beetje moeten meewerken zijn onze dochters !!!! Als die mama en papa een beetje slaap gunnen, komt da conditioneel wel goed.

Liep zondag bijna 17 km in 1u30, in mijn geval beestig.  Lekker ook .. De hartslagmeter is/was stuk maar ik voelde gewoon dat het goed zat. Geef toe, ook heerlijk loopweer, lekker fris, in één woord, gewéldig. Nu alleen nog werken aan de mentale ingesteldheid. Wat er tussen mijn twee oren zit, heb ik niet in de hand ...  Als het daar fout zit, gaat het ook fout.  Ik heb lak aan zelfvertrouwen ...

En wat te doen na de Tien ? Het ritme is er nu, de conditie is in orde, de hartslag is in orde ... Verder trainen voor een halve marathon of stoppen ? Zo stoem van te stoppen ... Maar, wat met de tijd ? Ik vond het nu al hels om alles te plannen .. Lastig ... Als ik terug kijk naar 2011, heb ik een hele grote stap voorwaarts gezet. Vorig jaar liep ik bijlange geen drie keer per week .. Liep ik nooit langer als acht kilometer en nu loop ik het dubbele in afstand. Dat kan je toch ni aan je voorbij laten gaan ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten