woensdag 23 mei 2012

Na de magneet, de lader tijdens het lopen

Gisteren hadden we reeds een oplossing voor het niet vergeten registreren van je loopprestaties. Vandaag gelezen via Runners World, de oplossing om je telefoon te laden tijdens het lopen !  ...

Love walking and texting? Still haven't done a faceplant on a streetlight? Well, this sneaker from Kenya can power your phone so you'll never have to look up from that screen again.
Inventor Anthony Mutua, 24, has been showing off his recharging sneaker at the first-ever Kenyan Science Technology and Innovation Week, held in Nairobi. It's another way of using your body's own energy to fuel electronics.
The shoe apparently has a very thin "crystal chip," perhaps a piezoelectric device, that generates power when the sole bends. It can charge phones via a long cable to a pocket while the user walks, or store power for later charging.
The technology apparently works with any shoe except bathroom slippers, and can be transferred to another once a shoe gets worn out.
It can also power several phones at the same time. Good news for those who like to tote more than one handset.

Al mijn problemen zijn opgelost ! Het zit zo; ik loop altijd zonder spullen, teveel gedoe. Er is echter altijd een alarmbelleke dat dan in mijn hoofd tolt "wat als" ..
- Wat als ik val ..
- Wat als ik val én bewustloos ben ...
- Wat als ik overvallen wordt ...
- Wat als ik ontvoerd wordt .. (lach maar, ik woon wel in een "rare" buurt van "A" ...
.. Allez ja, .. ik heb zo nog ergens een klein GSM-meke dat nog net in mijn loopbroekzakje past, alleen dat ding is dus altijd plat ... Na 30 sec. bellen is hij plat (ik overdrijf nu wel een beetje).
Het komt erop neer dat ik nooit een perfecte locatie zou kunnen doorbellen mocht ik vallen.
Punt ... Het komt erop neer dat ik het een geniaal idee vind ... Zal het nooit toepassen, voor de magneten zou ik nog overstag kunnen gaan.

Trouwens ... Een geheimpje delen ?
Als ik ga lopen, loop ik altijd in een zo goed mogelijke outfit (tot op het ondergoed) en zal ik altijd proberen lekker te ruiken en heb ik altijd mijn tandjes gepoetst en soms nog gedouchet alvorens te rennen in de vroege ochtenduren.  Weer dat idee ... Wat als ...
Ziek ? I know ... Female proudness !!!! Als de mannen/vrouwen van den ambulance mij vinden, kunnen ze al ni zeggen dat ik niet fris ben :o))

We wijken echter af .. het ging hier over het lopen zelf. 
L O P E N .. Een mens is zot om zich zo af te peigeren ... Ik ben mijn energie kwijt ! 
Beetje bizar de laatste weken.  Na de tien miles lukt het mij precies allemaal niet meer zo goed.
Vreemde combinatie eigenlijk : tot een maand geleden, stonden we ELKE nacht op voor de kleinste.
Toen kwamen de Tien ... De week erna sliep Madame door .. En sindsdien gaat het fout met mij.
Tien kilometer lopen lukt nog wel maar hoe ... Zit het tussen de oren omdat ik momenteel geen doel meer heb ?  Wordt er alleszins vrij pissig van !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten