maandag 18 juni 2012

De Roompot or not ?

Bungalowparken .. Als je mij er tien jaar over gesproken had, had ik je gek verklaard. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om te logeren in een bungalowpark.
Maar toen kregen we een vakantiebon via het werk en ging ik overstag ... Een midweek naar Centerparcs en warempel het viel best mee, vooral als waterratje (Les Trois Forêts in France).

Nu, persoonlijk vind ik Centerparcs té duur waardoor we al snel op zoek gingen naar varianten.
De Roompot werd uitverkorene en vorig jaar was dit ook een groot succes met drie gezinnen en ettelijke kinders (Roompot Domburg).

De Nederlanders zijn helden in het maken van vakantiehuizen en weten perfect wat een gezin met kleine kinderen wenst. So far, so good. Ik vond het super dat onze bungalow een wasmachine, droogkast én droogrek had ... Een bolderkar en heel wat kindervoorzieningen. G E W E L D I G !

Eerder dit jaar ontvingen we via Libelle de mogelijkheid om voor een voordeeltarief naar De Roompot te trekken en wat deden we .. Roompot, Efteling en Beekse Bergen combineren.
Dat stond er dit weekend te gebeuren ...

Helaaaaaas was ik ettelijke maanden vergeten dat het EK er ook aankwam en was ik naïef te denken dat de Carnavalvierende Nederlanders zouden opteren voor een feestweekend in de Roompot wat toch omschreven wordt als een kindvriendelijke en rustige vakantieplek.

Bij aankomst vrijdagnamiddag (ja sorry, we waren een beetje lui in het gezin) kreeg ik het al meteen koud en warm ... Over ons een bungalow met tien jonge kerels, links van ons een bungalow met marginale Hollandse wijven en achter ons een nog grotere bungalow met nog marginalere jonge kerels.  Daar stonden we; twee gezinnen met kinders tussen twee en vier ...

Ik hoef er niet nog verder een plaatje van te maken.  De eerst nacht was al meteen "Het is een nacht, die je normaal ... " (u kent het liedje wel).  Carnaval tot in de meest extreme vorm. Tot vijf zes uur 's morgens één massa feestende schlagerzingende Nederlanders die duidelijk niet tegen het Nederlandse pisbier kunnen. Tja ... Wat doet een mens dan  om zeven uur 's morgens wanneer onze kinders wakker zijn "Oooooh wat zijn de kezen stil" .... Brullen, gillen doorheen het park.
De avond nadien deden ze het feestje gewoon nog een keertje over.

Tja ... exit Belgie ... Na twee slapeloze nachten, gebroken flesjes bier voor onze deur en een bende zatte Nederlanders hadden we er genoeg van.  En gelukkig voor ons ... 's avonds stond de bus al klaar ... Exit Nederland.  En ja hoor ... "Ooooooh, wat zijn de kezen stil" ...  Heb zelden zo hard genoten van een portie voetbal en zelfkennis is een meerwaarde ... Ze hadden reeds hun zwarte rouwplunje aan.  Proficiat Nederland met deze zelfrelativering ... !!! Bravo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten