maandag 4 juni 2012

Melk, koffie, water, wijn, thee, water

Melk, koffie, water, wijn, thee, water ... zo ziet een doorsnee dag eruit van ploetermoeder !
De ochtend begint met een stevig glas melk om dan in versneld tempo over te schakelen op sloten (slechte) kantoorkoffie zodat ik de ochtend (en andere ongewenste momenten) op een redelijke manier kan overleven. In de namiddag gaat er meestal een nerveuze alarmbel draaien in mijn hoofd en lichaam, tijd voor water, vruchteloos proberen er 1L uit te persen.
Tegen de avond ben ik meestal zo zot gedraaid dat ik aan de wijn ga thuis aan tafel (niet de hele fles, een glaasje !). Soms durf ik ook een aperitiefje mee te pikken tijdens het koken, dat staat wa chiquer.
Na de avondspits lukt eventueel nog een koffietje maar dan begint het .... 1 tot 2L thee !

En nee, ik ben niet zo'n liefhebber van thee maar het is de enige manier om voldoende vocht binnen te krijgen.  Met Liters kap ik het erin. Vanaf nu echter met meer liefde want ik heb een theepot gekregen !!! Eentje waar net geen 2L water in kan ! Zalig toch, ... kan ik lekker blijven hangen in de zetel in plaats van elke vijf minuten naar de keuken te hollen voor een tasje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten