zondag 24 juni 2012

To Twitter or not To Twitter : NOT !


Twitter : is een internetdienst waarmee gebruikers korte berichtjes van maximaal 140 tekens publiceren. Het is een sociaalnetwerksite waarop men zichzelf, zoals bij Facebook, een profiel en een avatar kan aanmeten.
De activiteit bij het gebruiken van Twitter heet twitteren (of tweeten), dat kwetteren betekent. Het logo van Twitter is een vogeltje. Twitteren komt neer op in real time communiceren via een microweblog op een pc, mac of gsm, smartphone of andere mobiele apparaten met een internetaansluiting. Door de combinatie van webloggen met instant messaging wordt het microblogging genoemd.
Oorpronkelijk was de vraag van de dienst "Wat ben je aan het doen?". Nu is het "Wat gebeurt er?"[3] Iedere twitteraar kan op elk moment van de dag in maximaal 140 tekens vertellen waar hij/zij mee bezig is, wat hij/zij van plan is of wat hem/haar bezighoudt. Er zijn ook mensen die vooraf aankondigen dat zij bij een evenement aanwezig zijn en met anderen, al dan niet aanwezig bij het evenement, willen twitteren. Dit creƫert een virtuele aanwezigheid.
Twitter wordt steeds vaker ook door bedrijven ingezet als marketing tool. Twitter kan gebruikt worden om makkelijk contact met de doelgroep te onderhouden en naamsbekendheid te verkrijgen.[4]

Twitter .. een aantal maanden geleden besloot ik een twitteraccount aan te maken.
Onder het mum "je moet mee zijn met uwen tijd meid".

Maar, eerlijk ? Ik vind er geen bal aan ... Ik tweet af en toe eens domme hersenpinsel en publiceer een foto links en rechts maar ... Wie leest zo'n dingen ? Niemand toch ?

Volgen vind ik wel plezant, ik gluur graag binnen bij oa. De Drie van K3 en ben ook best nieuwsgierig naar de hersenspinsels van oa. Siska, Sam, Peter, Karl etc.

Mensen die mij volgen zijn reclame-makers die ik er momenteel door mijn onhandigheid niet af krijg. Zo heb ik een volger van het blad Margriet, een volger die mij proteine-shakes wil aansmeren en ook eentje die denkt dat hij mij op financieel vlak nog verder kan uitbuiten.

Neen, ben niet verkocht.  De voorstanders mogen mij altijd overtuigen van verder te "tweeten" of mij tips geven want ik snap er nog steeds geen jota van !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten