donderdag 14 juni 2012

Waarom 24 uur op een dag ?

"Waarom" .. een vraag die ik hier dagdagelijks te horen krijg, vooral dan van de oudste.
Om zot te worden want ik ben nogal sec in die dingen en begin dan meteen een hele uitgebreide uitleg terwijl het waarschijnlijk veel makkelijker kan.

Soit ... Daarnet vroeg ik mij af waarom er 24 uur in een dag verrekend werden .. ooit .. Want, hemel ik kom niet toe met 24 uur.

Staan/stonden deze week op de planning :

Alle dagen werken, een late op donderdag, een zaterdagvoormiddag (en fris dat we waren)
Drie keer lopen (ondertussen herleid tot twee keer, regen dwarsboomde mijn planning)
Bloggen (kweet het, waarom ?)
Een juwelenavond bij buurvrouw A, een sjakosjenavond bij buurvrouw E.
Koken voor zeven mensen ... waaronder spaghetti, cake en tiramisu.
Werken in de tuin (het was nodig), een trouwreceptie, een etentje met de ouderraad, een etentje met twee female colleague's om es goe te roddelen :o) ...
Twee verjaardagsfeestjes voor K. (waren de eerste dit jaar, was al overbezorgd)
Een concert in Het Koninklijk Circus; Afghan Whigs ! (+ Quickskeu, traditie)
Het invullen en berekenen van de belastingbrief (wat gemiddeld twee tot vijf uren in beslag neemt)
Inpakken voor een Roompot Trip om De Efteling en De Beekse Bergen te overvallen met een bezoek
Inpakken betekent dus ALLE kledij van alle gezinsleden maar ook de nodige voedingswaren, poetsspullen, zwemgerief, schoenen (!!!), buggy's, lakens, handdoeken  ....  STOP !
Het huishouden ie. koken, poetsen, strijken, wassen, boodschappen, machientjes draaien (!!)
Voetbal en tennis kijken ! Hup Hup Oranje ... Spijtig :o)) (dikkenekken ! Italy rules)
De vakantie proberen inplannen want ... een van de eetcollega's zit in de buurt
Birckenstocks bestellen via een overjaarse computer (wat gemiddeld twee tot vijf uur in beslag neemt)

Quality Time met Lief & Kinderen !

Neen, eerlijk .. Dit is zelfs teveel voor een Ploetermoeder met een grondige agenda en een stipte planning ... Wordt er echt moe van !
Zeven dagen van 24 uur .. In principe verlangt mijn nederig lichaam 8 uur slaap .. Maak er 6 uur van en dan kom ik er nog niet .. En toch gebeurt het !!!

En wat die tijdsmeting betreft ... watch this : http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdmeting
Zeker es lezen ...

1 opmerking:

  1. Ik word er al moe van als ik het lees. Onze agenda is ook goed gevuld, maar niks vergeleken bij die van jullie.

    Veel plezier in de roompot! Probeer die batterijen maar eens bij te laden.

    PS: heb je er al eens aan gedacht die woordverificatie te verwijderen? Is echt ellendig als je wil reageren. In de zijbalk van mijn blog vind je de handleiding moest je het overwegen...

    BeantwoordenVerwijderen