donderdag 5 juli 2012

Arras for Florence and Eddie ...

Het jaar van de vernieuwingen ... 22 jaar van festivals achter de kiezen en nog nooit een bezoek gebracht aan Arras ! Met al het gepuzzel van in het begin van dit jaar, besloten we naar daar te trekken omdat Pearl Jam en Florence er dezelfde dag zouden optreden.
Werchter zien we hier thuis niet echt meer zitten voor langere tijd, het is onmogelijk te plannen met de kindjes ... Gelukkig is er E. die ons tot 'snachts wil helpen ... Merci E. !!!



Arras, voor ons bijna 180 km bollen ENKEL ! Pfff, niet te hard bij stilstaan ...
Arras, goedkoper als een ticket voor Werchter
Arras, kleiner en gemoedelijker en een speciaal kader (oude kazerne)
Arras, gratis parking, gratis busvervoer
Arras, vriendelijke organisatiemedewerkers
Arras, best wel gezond eten bijv. een aardappelgratin met spekjes
Arras, festival met zéér basis EHBO met maar magere pillekes !

Arras, festival van het slechtste bier ooit (Heineken en dan iets Spaans dat naar limonade smaakt)
Arras, festival met te weinig toiletten
Arras, festival met bijna niets om te schuilen als er een storm passeert
Arras, festival met teveel dronken Fransen (ofwel was ik te nuchter en te "niet-in-vorm")
Arras, festival met loeiharde muziek (zelfs met degelijke doppen)

Maar, .. we waren hier ook voor de Muziek ...
Door het zeer slechte weer maar een glimp opgevangen van Within Temptation en The Kooks.
Het was gewoon te slecht en slim-o-slim waren we onze regenspullen vergeten in de auto.
Maar goed, Florence en Eddie konden we moeilijk laten passeren.
Maar ... een verslagje schrijven ? Ahum .. Ploetermoe was er samen met 2 kanjers van PJ Fans ... De ene heeft de band reeds 21 keer gezien, de andere 15 keer. En dan zou ik zomaar even een muziekverslag gaan schrijven, denk het niet ...


PJ koos voor het hit(s)kanon maar .. mag je anders verwachten op een festival ?
Had hij er zin in ? Met die fles wijn erbij .. ja ... De Bordeaux bleek super, de sigaret ook.
90 minuten hits aaneenreigend ... Mag voor mijn part op een festival. Zag ze nu voor de derde keer en ik kan er gelukkig nog met volle teugen van genieten. Mijn twee kompanen ? Weet niet ...
Heb er van genoten onder de meest idiote omstandigheden ooit, naast mij stond een koppel pubers zo stoned en dronken dat ze de boel grondig verpestten, bijna slaags geraakt. Zet toch elke keer een domper op een concertgebeuren ...


Florence was in orde maar haar show past niet echt op een main stage in daglicht ...
Een prachtige stem, een prachtwijf ... Meer heb ik er niet over te vertellen ...
Misschien toch nog links en rechts eens horen voor een ticket later dit jaar. Blijf op mijn honger zitten ... Alhoewel zij zich schijnbaar zeer goed amuseerde op het podium. Een bom energie, een prachtige jurk, blote voeten (respect).  Maar nee, ... ik keek er zo naar uit en het bleef niet hangen ...
Maar ja, het was ook mijn dag niet gisteren; uitgeregend, koud, ziek ... Zij bracht wel een klein zonlichtje aan de hemel en grapte dat mensen haar nu nog meer een heks noemen !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten