maandag 24 september 2012

Autoloze zondag

Een week geleden was het Autoloze zondag in mijn thuisstad "A".
En eerlijk ? Ik moet er nog van bekomen !
In de week fiets ik bijna nooit met de fiets naar/in het centrum, té gevaarlijk ...

Vond het nu dus wel gepast om met man en kids naar de autoloze zondag te gaan.
Het programma zag er veelbelovend uit en ik keek er ook naar uit om es op mijn gemak over de straten te kunnen fietsen.

Lekker onstressen op een zondag, lekker weertje .. Pintje drinken, ijsje eten en ondertussen nog wat aan de conditie werken. Ideaal toch ? 

Niet dus .. De Stad werd overrompeld door fietsers en wandelaars. De ene kon al beter fietsen als de andere, wandelaars liepen op stukken waar ze dit beter niet deden. Het was er té druk, té lawaaierig ... En, warempel, er waren alsnog automobilisten die vonden dat zij wel het recht hadden om in de Stad te rijden. Je zag aan taxi-buschauffeurs dat heel het gedoe hen zwaar irriteerde.
Zo was er een fietster die het zebrapad wilde oversteken - het was groen ! - en net niet overreden werd door een buschauffeur.

Van zo'n toestanden gaan mijn haren recht omhoog staan.  Hoe kan een mens nu nog op een degelijke manier genieten van zijn fiets ! Fietspaden trekken op niets; ofwel zitten ze vol putten, ofwel liggen de "dalles" schuin, ofwel is het pad te smal waardoor niemand kan passeren, een fietskar die op sommige plekken gewoon niet getrokken kan worden omdat het er vol obstakels ligt, het te smal is, er plots een paaltje staat waardoor je er niet tussen kan ... Neen, dit kan echt niet door de beugel !

We hebben allen onze mond vol van beweging, zorg er dan ook voor dat het aangenaam bewegen is in dit apenland ... En anders ga je maar eens in de leer in Nederland !!!!!

Als er politieke partij is in "A" die in haar verkiezingscampagne aandacht besteed aan de fietspaden ... Die krijgt mijn stem ... Helaas ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten