maandag 10 september 2012

Verkeersbrigadier in de bloemekes !

Ik wil via mijn blog ne keer iemand in de bloemekes zetten !
Jawel ... Voor de schrale volgers die mijn blogje lezen ... Het is zover ... Ik ga met bloemen (zonder potten) beginnen smijten. Als mensen mij in de toekomst "raken" geef ik ze een bloem van een bloem.

Van tijd tot tijd ga ik werken met mijne vélo.
Chapeau hoor ik u denken ... Niet nodig, ik leg een afstand af van 3 Km enkel !!!
Die van "tijd tot tijd" kan dus eerder negatief worden benaderd want dat wil zeggen dat ik de andere momenten lui mijn auto neem.

Doch, ik heb daar excuses voor : de kinderen, overvolle boodschappen (niet alles kan in een fietstas), mijn coiffure, mijn jurk/rokjes etc.

En ja, lach maar ... Vandaag bijv. ging mijn rokje alle richtingen uit en dat rijdt moeilijk !!!

Soit, ik ben aan het afdwalen ... Als ik met de vélo naar mijn werk rijd, kom ik 's morgens altijd een verkeersbrigadier tegen aan de naburige school.  En mensen, ik vind dat echt een crème van ne man.

Iedereen laten stoppen om ons over te laten; in regen en wind, elke dag opnieuw,  ....

Het enige dat ik hem dagelijks toeroep is "Goede Morgen" (jaja, ik ben een beleefd meiske). En gelukkig ben ik hier niet de enige, vanmorgen regende het van "Goede Morgens" ... Maar, ik hoor dat niet altijd.  Weet zijn naam niet, een prille zeventiger (hopelijk leest hij niet mee) die kindjes en mij elke keer veilig laat oversteken.

Dat verdient een Bloem voor Een Crème van ne Man ... En meteen smijt ik met heelder bloemenvelden voor alle verkeersbrigadiers ten lande !!!! Een welgemeende Merci !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten