zaterdag 17 november 2012

Ploeteren ...

Jullie smullen wel van een doorsnee dagje Ploeteren niet ?

Als ik op donderdagavond om half zeven de deur van mijn werk achter me dicht trek, krijg ik elke keer hetzelfde "Geniet van je LANGE weekend" ...

Buiten het feit dat ze vergeten dat ik 1 op 2 ook werk op zaterdag, levert dit genieten soms een zeer wrang smaakje op ... Om nog eens een voorbeeld te geven van een Gemiddeld VrijdagJE :

- Kids ontwaken, aankleden, ontbijten, tanden poetsen en de deur uit vegen want Het Lief speelt tijdens de ochtend chauffeur (ik wil het mijn kinderen al niet aandoen om tijdens de ochtend in mama's auto te moeten zitten in het helse verkeer van onze buurtwijk lees : in ben niet te genieten !).

- Met de auto naar de garage want mijn klein schattebolleke heeft maanden problemen gehad met Bobijnen en werkte maar op 1 cilinder (jaja, ik was een verstrooid chauffeur én vrouw én had niet genoeg naft, ha !).  Overigens .. Tot enkele maanden geleden dacht ik dat bobijnen alleen maar die dikke rollen garen waren ..

- Van de garage te voet naar de fitness om een dik uur en half af te zien want ja, die rug moet verstevigd worden dus we gaan even lekker af tussen de toestellen en tussen al die macho-venten wiens lijf op ontploffen staat ... Om nadien over te gaan op de nodige buikspieroefeningen en zelfs daar in slagen om "om te vallen" (soit, .. het is een foto waard maar ja, dat gaat natuurlijk niet als je niet wil vallen).  Mijn lieftallige zus (E. weet wel waarover ik het heb) weet wel beter ...

- Terug naar de garage om ons schattebolleke te gaan halen, klaar, gecontroleerd en een dikke factuur ter inning ("oe, ik had toch een verjaardagskaart gekregen voor een gratis onderhoudsbeurt" ...)
De prachtige A-12 afbollend (hoe lelijk kan een baan zijn ????) richting kapper voor de zeswekelijkse onderhoudsbeurt.  De kapper werd ondertussen ook geselecteerd met een chrono-meter ... Mijn haren moeten binnen het uur gekleurd en geknipt zijn, inclusief wachttijd !!!! Vind zo maar es ne kapper beste mensen ... Ik heb er zo eentje maar vrees alleen dat de kapper tussen dit en zes maanden niet meer bestaat want ik ben hun enige klant op een vrijdagmiddag ! Soit, ik profiteer er van en mijn korte wieken zijn makkelijk beheersbaar voor een kappersschaar. Soms denk ik er zelfs over na om Het Lief zijn tondeuse te gebruiken ...

- Na de kapper even over huis want we zitten met een aantal practische problemen.  Een dwingend BIB bericht dat de Oudste haar boeken VANDAAG binnen moeten en dat werd niet ingecalculeerd in het programma van vrijdag ! Lees : overal boeken zoeken in huis : tientallen ... Al zoekend snel een boterham met kaas binnen werken want de medische dienst vond mij eerder deze week nogal mager ("Mevrouw, uw BMI is té laag", soooo ????).  Onderweg nog even snel een machien draaien, een machien legen en de droogkast vullen ... Snel een glimp in de spiegel denkend "het faillissement zal er sneller zijn dan gedacht beste kapper" en Weg ... Weg naar ...

- AVEVE aan het andere eind van De Stad want mijn oudste is jarig en toevallig komen er volgende week zeven koters feest vieren .. Dus mijn Madame heeft recht op ballons, slingers en "iets-om-te-trakteren-op-school" .. En mama houdt niet van de zoveelste cake dus is zo zot om 25 zakjes te vullen met ... g e h e i m p j e .... Tussendoor nog even verder werken aan DE VERRASSING voor Het Lief (daarover later meer want anders is het geen verrassing meer) .. Nog links en rechts zo'n hippe kaars voor op de taart ... Kind moet nu toch een kaarsje kunnen blazen ...

- Opnieuw de auto in naar het andere eind van "A" richting BIB om daar te aanhoren dat ik nog een boek zou moeten thuis hebben over een rosse kater met een DVD genaamd Dickie Dick ?? Wieeeeee ??? Blijkt het boek in de BIB afgeleverd te zijn voorbije zomer zonder DVD ? Kan mij niet eens het boek herinneren, laat staan de DVD ????? En vermits de BIB assistente Ambtenaar is, vraagt Mevrouw de tijd om te zoeken zodat ik een half uur in mijn drukke schema mis voor andere zaken .. Mijn probleem geraakt opgelost, ik moet geen boete, noch boek betalen (oef !).

- Dit blitz-bezoek gooit roet in mijn schema zodat ik in snel tempo de hema binnen en buiten hol (gelukkig weten ze bij Hema wat Hollen betekent want ze noemen hun acties "Hol naar Hema" niet voor niets ....hollen) met nog wat stickers en een grote bruine pluchen beer die naar mijn riep "koop mij" en waarvan ik op straat al niet meer weet waarom ik dat logge beest nu eigenlijk mee heb .... Hallo ?????
Het lieve pluchen beest beland in de koffer (waar hij overigens nog in ligt !!!) en ik race met mijn schattebolleke naar school om Koter 1 te gaan halen ... (en bedenkend dat ik vandaag nog niet eens de tijd genomen heb om te drinken !!!!).

- Nog even snel de practische kant van Koter 1 haar verjaardag bespreken en gelukkig gaat de Juf akkoord met mijn plan (oef !) om dan naar de Regenboogwinkel te racen zodat Koter 1 dit weekend niet zonder pakjes op twee feestjes beland.  Een heel gedoe want hoe in godsnaam koop je leuke dingen met weinig geld ????? Ook dit blitzbezoek duurt net iets te lang naar Ploetermoeder haar goesting zodat ik er niet in slaag om Koter 2 te gaan halen in de crèche !!! Auch, bad parenting ... Mijn schuld, de kerstversiering moest maar niet zo leuk zijn in de regenboogwinkel (what a waste of time).

- Moe en dorstig arriveer ik thuis waar ik mij ontferm over versgemaakte soep voor beide kinders en Het Lief want ... Ploetermoeder gaat deze avond uit met haar vriendinnetjes ... Vriendinnetjes die ze al maanden niet meer gezien heeft, vriendinnetjes die er hopelijk nog hetzelfde uitzien ..... Want, zes maanden .. Dat doet iets met Mama's die moederen, werken en hobby's hebben .....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten