woensdag 26 december 2012

Jubileum ..

Vorig jaar deze tijd zaten Het Lief en ik samen met mijn ouders rond een tafel in een lekker restaurantje .. Ik hief het glas .. Op ons ... Tien jaar samen ... Fier dat ik was.

Tot de papa mij met mijn beide voetjes op de grond zette ... "Dochter, jullie zijn nog geen tien jaar samen" ... Ahum ... Ringen bovengehaald en ontdekt dat we nog "maar" negen jaar samen waren.

Een jaar verder .. En nu dus wel degelijk ne Jubilée te vieren .. Tien jaar, een huis, twee kinders, twee poezen verder .. Is het tijd om eens romantisch te doen .. En zo kennen we ze natuurlijk; Ploetermoeder die de romantische toer opgaat ... Niet dus ... Ik ben daar te droog voor voor romantiek ..

En zodoende ben ik de voorbije weken met mijn neus in de Gedichtenbundels gedoken op zoek naar zéér korte en makkelijk toegankelijke gedichtjes.  En ja, ik weet het, ik had die zelf moeten schrijven maar simpel .. De tijd ontbrak me .. Korte versjes had nog gelukt maar ik wou toch iets mooier en speelser werken.

En zodoende heb ik Mijn Lief de voorbije weken vergast met een gedicht, voor elk jaar eentje ...
Nieuwsgierig ? Blijf dan vooral volgen !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten