donderdag 6 december 2012

Sinterklaas

Sinterklaas, de schoonsten tijd van het jaar .. Zou je toch denken ?
Toen ik nog geen kinderen had, stelde ik mij die periode altijd voor ... Dat geniepige, spannende gebeuren ... Nu zijn mijn kinderen er ... en is er alleen maar Stress !

Het begon vorig jaar al met de Oudste, toen nog geen vier jaar !
Sinterklaas ... Mmmmm, ... die vragende blik ... Hoe kan dat nu dat de Sint dezelfde schoenen draagt als mama ? Ah ja, ne Sint met All-stars ???? Toen al de reactie "mama, de Sint is ne man in een pak, net zoals Bumba en Plop".  Boenk ... Daar ging weer een Roze Wolk van mama ...

Ik liet het voor wat het was en zou dit jaar koppig opnieuw doen geloven.
Heb mijn best gedaan, echt wel ... Kato kreeg dit jaar maar 1 Sint te zien ... Op school ! Punt !
Aan heel het randgebeuren had ik wat minder gedacht :

- Kato wil je een brief schrijven aan de Sint ?  ... Neen, gniffel, gniffel
- Kato wil je dan een tekening maken voor de Sint ? ... Neen, gniffel, gniffel
- Kato wil je een kruisje zetten bij het speelgoed dat je graag zou wensen ... Mama, dat is een boek van de Regenboogwinkel
- Kato wil je beeldjes uitknippen zodat we dat aan de Sint kunnen sturen ? ... Neen, gniffel, gniffel

Over een andere boeg gooien dan maar met een blitzbezoek aan Het Speelgoedmuseum waar de Sint zijn fabriek ondergebracht is.  Was er interesse ? Totaal niet, ze vloog door de kamers en stelde niet 1 vraag, niet 1 ... neenee, zeuren "hoe lang nog" dat ging als de besten.  Zelfs daar wou ze geen tekening maken en bussen, niks, nada !

Het is me wel gelukt om Kato maar 1 Sint te laten zien ... Allez, toch bijna.
Vorig weekend gingen we naar een Poppentheater in Gent (Piereke of zoiets) en daar bracht - onverwacht en niet gepland - de Sint een bezoek met zijn Piet .

Helaas was de Piet niet zo geweldig goed geschminkt ... Hij zag meer grijs dan zwart en de achterkant was gewoon niet zwart. Als je dochter dan op de eerste rij zit ... Rara .. Bovendien had de Sint een iets te jonge stem en kwam hij bovendien iets te lenig over ... Tja ... Met veel moeite wou de oudste hem een hand geven.  Hoe kan het ook anders ...

De ochtend van Sint zelf, ontdekte Kato de kadootjes .. Helaas ... "Mama, dit is niet wat ik je gevraagd had te bestellen" ... Auch ... En mama, leg eens uit hoe de Sint en Piet de code van ons alarmsysteem kent ??? Waarom zijn er geen voetstappen in huis mama ???

De Sint op school had DE Dag moeten zijn, ik ging namelijk helpen met Pieten schminken, tijd genoeg om aan de Hoofdpiet te vragen om Kato eens flink de daver op haar lijf te bezorgen met de vraag waarom Kato hem geen brief wilde schrijven. Helaas .. het slechte weer zorgde ervoor dat er geen tijd was op de Piet in kwestie te briefen.

Gelooft ze in de Sint ? Neeeeeeeje ... Heeft ze het al met zoveel woorden gezegd ? Neeeeeeeje. Vind ik het spijtig ? Jaaaaa ... Gelukkig is koter 2 nog mee in het verhaal en geniet zij met volle teugen van heel het Sintgebeuren.  Toch nog een klein roos wolkje aan de hemel !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten