dinsdag 8 januari 2013

Nog eens een zaag ... Bart en Kris over The Ten

Vorige week verscheen er een artikel over The Ten Miles in Antwerpen en Bart De Wever.
Bart wil niet alleen een snellere tijd neerzetten maar ook een wedstrijdje winnen van Kris Peeters.
Meteen na publicatie onstond er een hele hetze op een forum over dit artikel.

Bart loopt te traag, Bart wandelt, Bart is alleen uit op populisme, Bart haalt de finish niet etc.
Awel .. als ik die opmerkingen lees, keert mijn maag om ! Meteen ga ik dan ook in de aanval ...

- Bart liep een dik 1,5 jaar geleden niet, was ronduit dik en leefde ongezond
- Bart liep vorig jaar zijn eerste Tien Miles in 2u06 ... So what ? Hij "liep" ze uit, weliswaar aan een traag tempo maar het is hem gelukt. Hij liep duidelijk met verstand en ging niet voor een snelle tijd.
- Bart staat een jaar later verder en wil de Tien dit jaar uitlopen in 1u36 ... Nog steeds blijkt dit voor vele lopers "wandelen".  Domme idioten ... ongeveer Tien km/uur traag ?????
- Hij heeft zijn levensvisie verandert : eet gezond en sport .. doe het hem maar na met zo'n druk agenda
- Zijn doel is de Tien sneller lopen dus ja, hij mag gerust wat competitie aangaan met anderen daar is naar mijn gevoel niets verkeerd mee ... Triggert alleen maar om te verbeteren
- Hij geeft het voorbeeld voor velen .. In plaats van 's avonds in uwe luie zetel te hangen met een dik vet pak chips zouden er meer mensen moeten bewegen en gezonder leven

- Dat ze de politicus Bart nu even opzij plaatsen voor sporter Bart
- Ja, ... Het is goede reclame voor Antwerpen, so what ??????

Ben ik nu Pro Bart ? Neen .. Maar, een beginnend loper die met goede voornemens begin januari gestart is met een Evy programma voor 5KM zal zich wellicht al een pak minder goed voelen in zijn goede voornemens.

Dus mensen ... Laat u niet ontmoedigen door hen die marathons lopen binnen de 3u ... En mensen zoals u en ik beschouwen als wandelaars ... Deze mensen zijn misschien ook ooit gestart met Evy haar eerste 5KM en zijn vergeten hoe pijnlijk het is om die eerste 5 "uit" te lopen aan een gezond maar traag tempo !!!

Zelf was ik in mijn leven voor mijn koters een fervent (koers)fietster ... En ja, ik had een basisconditie maar ik herinner mij dat ik bij Evy goesting had om mijn i-nano tegen een boom te keilen van frustratie omdat ik na 3KM buiten adem was .. En kijk ... Vandaag de dag loop ik 10KM en meer, niet altijd even snel maar ik geniet, maak mijn hoofd leeg, voel me goed in mijn vel, ben ruim 30 kg kwijt gespeeld (zwangerschapskilo's maar kom), eet gezonder en sta - soms - positiever in het leven !!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten