donderdag 30 mei 2013

Running shoes vs. Fashion shoes vs. modern running

Zondagochtend, heel vroeg maakte ik mijzelf de belofte .. Als ik de 20 km van Brussel vlot uitliep, zou ik mijzelf een stel loopschoenen bij kopen zodat ik af en toe kan afwisselen. Ondertussen worden de afstanden ook altijd maar langer niet waar ..

Bovendien hebben mijn huidige Brooks een lastige winter gekend .. Veel regen, sneeuw, ijskoude zondagen, allemaal niet zo goed voor de zolen, de demping wordt minder, kansen op kwetsuren verhogen .. En kwetsuren ? Die heb ik vorig jaar genoeg gehad.

Hardloopschoenen vangen ook elke keer je lichaamsgewicht op. Akkoord, ik ben een pluim ondertussen maar ... Mijn gevoel zegt dat afwisselen niet slecht is. En blijkbaar hebben loopzolen ook een recuperatietijd nodig .. gemiddeld zo'n 48 uur !!! Langer herstel is goed voor de houdbaarheidsdatum van je loopschoenen ... Die houdbaarheidsdatum is trouwen een kilometer of 1000, nadien zijn ze "op", ttz ze verliezen dan ruim 35 percent van hun dempingsgraad ...

Eens thuis gekomen toch een lichte twijfel, ben ik geen verwend nest om twee paar schoenen te hebben ? Is het echt nodig om meerdere paren te hebben .. Een degelijk paar Brooks of Saucony's kost algauw een 130,- euro .. Langs de andere kant, een bezoek aan de sportarts en kine kost me veel meer.

Toch maar even mijn tweetfriends hun mening vragen. En ja hoor .. De meeste renners hebben minstens twee of zelfs drie paar loopschoenen. Het is dus verantwoord ... Ik word stilaan een echte loopfashionata .. Of toch niet ?  Neen, het is medisch verantwoord :o))

Die verdomde Brooks blijven echter aartslelijk en een stel Nikes is zoveel mooier en hipper. Maar, de info van mijn runningcenter tussen de oren .. Nooit kiezen voor "mooi" ... Maar, je running gear mag wel mooi zijn, toch ? Dus ...

Bij een stel nieuwe schoenen .. Hoort daar ook geen leuk rokje en leuke sokken bij ?
Geef toe .. drie tot vier keer trainen in de week ... Onze wasmachine kan hier nauwelijks volgen.
En laat ik daar nu zo lekker goed in zijn .. via www.hiphardlopen.nl kan ik wel wat moois kiezen ... (nog niet gedaan overigens).

Voor zij die nog steeds het excuus gebruiken dat hardlopen oerconservatief is, bekijk deze site maar even en je voelt je hip ... Rokjes, broekjes, jurken (!!!!!), topjes, hippe sokken .. Alles vind je hier ...
Dus beste dames ... Als die vieze, zwarte loopbroek je tegenhoudt om te starten met lopen omdat je als vrouw nu eenmaal vind dat je poep niet aantrekkelijk uit de hoek komt, probeer deze site !!!
En doe zoals ik .. Een doel bereikt = je trakteren op iets leuks en dat hoeft niet altijd duur te zijn !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten