dinsdag 4 juni 2013

Een gedicht over kippen

Kip rijdt van hier naar daar
Van daar naar terug
Racen door het kippenhok
Opgejaagd en vlug

Ze haast zich
Voor alles. Voor iedereen
Geperfectioneerd. Onder controle
Ze doet het meteen

Ook al beseft ze
Fragiel en broos is de eindigheid van haar leven
Genieten, dat vergeet ze telkens weer
Al is het maar voor even

Op een dag. Ze struikelt
Vallend over haar kromme teen
Met haar neus in het gras ziet ze nooit geziene bloemen
Kleurrijk om haar heen

Haan kijkt haar aan
Hij vraagt wat er scheelt
Zo wordt kip aangezet. Te onthullen
Wat ze nog nooit heeft gedeeld

Wat stel ik voor als ik mijn best niet doe
Of alle mogelijke zorgen geef
Nu heb ik betekenis
De zin waarom ik leef

Ach, mijn kippenboutje, zucht Haan
Of je nu vliegt, nikst of hier door de kamer rent
Ik zie jou graag
Heel gewoon ... gewoon om wie je bent

De kuikentjes schuifelen heel dicht
Lekker tegen mama aan
Voor de eerste keer in hun bestaan
Kunnen ze eindelijk eens rustig slapen gaan

!!!! Een gedicht van Hilde Schuurmans !!!

... Dit is zo typerend voor mezelf ...
Prachtig gewoon !!!
Allez, het is niet prachtig maar zo "IK" ...
Ik ben ook een kip ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten