maandag 9 september 2013

De Libelle Mama

De Libelle mama !
Via mijn werk kon ik een jaar een abonnement nemen aan een lager tarief.
Was ik er voor te vinden ? Bwah .. Ik ben een trouwe Humo en Standaard lezer maar ik wilde het een kans geven ..

Veel "vrouwen" lezen Libelle, een typisch vrouwenblad en ik dacht dat ik mijzelf dan ook wat meer "vrouw" en "moeder" ging voelen.

Is het een hoogstaand blad ? Goh ... Er is sowieso meer diepgang in als ne Flair van wie mij de doelgroep nog steeds ontglipt .. Maar, .. meer vrouw en meer mama word ik er alvast niet van !

Er staan tips in .. Veel tips .. Over moederen, over knutselen met kinderen, over mode (dat haast altijd onbetaalbaar lijkt) enz ...

Om een voorbeeld te geven : deze maand zat blijkbaar mijn laatste exemplaar in de bus. Raar want ik dacht dat mijn abonnement al in mei verlopen was en meen me te herinneren dat ik er geen meer gekregen had ... Hierin staat oa. een artikel over Je kind dat trakteert op school ... En meteen word ik als moeder alweer opgezadeld met het gekende schuldgevoel .. Want, mijn kinderen gaan met een eenvoudige (soms zelfgemaakte maar meestal van de bakker) cake naar school.  Vorig jaar heb ik eens een effort gedaan om voor 25 kindjes zakken popcorn te maken (in boterhamzakjes) maar .. ik ga echt geen cakemannetjes maken .. Ik heb daar geen tijd én zin voor !

Er staat ook een mode-reportage in over de eerste schooldagen van je kinderen .. Eerlijk ? Ik koop geen kledij van Van Hassels, Terre Bleue, Hilde & Co, Replay, Bellerose, Maan, Fred & Ginger ..
En ja, ik geeft toe, er staan ook spullen in van H&M en C&A maar die duurdere merken, kleden altijd net iets hipper .. Mijn kinderen zijn ook hip .. Maar, ik zoek kledij bij Zeeman en Wibra en probeer die te combineren met hippe schoenen, muts/sjaal ... Want, eerlijk ? Als mijn dochter(s) na een eerste dag school met een gat in hun broek thuis komen .. Een broek van ruim 100,- .. Dan mogen ze van mij niet meer buiten ... Kelder in, deur op slot en sleutel weg !

Er staan ook altijd super veel (en meestal leuke) uitstappen in .. Maar, eerlijk .. Als het weekend is (en zeker wanneer ik zaterdag werk), dan heb ik meestal geen zin meer in een kinderuitstap ! Bovendien doen de kinderen al zoveel: sport, academie, school ... Ik heb gewoon de energie en de goesting niet om vrolijk te wandelen in Bokrijk, één of andere binnenspeeltuin, een pretpark of wat dan ook .. En ja, dan voel ik weer dat vieze, enge gevoel opsteken .. "Jij bent een slechte moeder, slechte moeder, slechte moeder" ....

Ga ik mijn abonnement verlengen van de Libelle Mama ?
Neen .. Het spijt me .. Het is een maandblad dat ik na twee uur in een de papierbak smijt wegens "uitgelezen" en "niet blijven hangen".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten