dinsdag 6 mei 2014

Breien voor dummies

Breien, breien, breien .. We houden koppig vol …
Als brei dummy bak ik er nog steeds niets van, maar, ik ben vastberaden die sjaal komt er.

Ik doe gemotiveerde pogingen om 's avonds in de zetel aan het breien te slaan.

Iedereen moet zwijgen, de televisie moet zacht .. Thuis is mijn ideale serie op de achtergrond, niet teveel nadenken en gewoon opnemen in de vermoeide hersenen.

Het resultaat ? Kijkt u zelf maar ..

Ik ben er ondertussen niet uit wat deze lap gele stof moet voorstellen. Doel was een sjaal voor de kleine meid .. ondertussen is het doel bijgesteld tot een sjaal voor mijzelf .. Alleen, de sjaal is niet echt breed, nog niet echt lang.  En ik houd zelf van sjaals die je meters rond je nek draait en waar je jezelf zo heerlijk kan in verstoppen. Liefst ook een sjaal die niet jeukt !

Hij voldoet dus niet aan het type sjaal dat ik graag draag.  Langs de kanten is er duidelijk een hoek af; ik slaag erin om steken bij te breien !!! Steken die vallen, kan ik niet oprapen maar toveren kan ik alvast wel.  Of ik dan niet beter opnieuw begin ? Zotjes zeker !

Het initiële doel is echter wel bereikt; ik slaag erin om langer als tien minuten in een zetel te zitten, mijn mond zit in een "krik-krak" positie en mijn hersenen malen niet over de to do's in huis ! De therapie werkt op zich wel, alleen … het resultaat blijft voorlopig uit.  Het wordt zeker een sjaal met een "hoek af".  Maar ja, dat zeggen ze van mij ook .. So it will fit me :o))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten