zondag 8 mei 2011

Ziek

Drukke week gehad ...

Nore rota virus opgelopen in de crèche, alle hens aan dek dus ...
Diarree, overgeven, ... en dan maar vechten met een fles om er toch wat vocht in te krijgen.
Naar de huisarts : "ja, mevrouw, u moet ORS geven" ! Que ? Geef aan een 11 maandertje maar ne keer ORS ... Zelfs ik vind het niet te drinken en ik word geacht volwassen te zijn.
Opnieuw slapeloze nachten (alhoewel, opnieuw, dit doen we nu toch al bijna 3,5 jaar !).
Maar, gelukkig is ons Madame een hele flinke en is ze er met een paar dagen van verlost.

Als je dan denkt dat de rust wederkeert, niet ... Nog geen dag later krijg ik plots een enorme aanval van hooikoorts.  Bizar want vroeger had ik daar nooit last van.
Maar, sinds ik mama ben van Nore heb ik wel meer rare dingen die me overkomen ... Ik krijg nu ook regelmatig hele zware migraine aanvallen ... Ineens zijn zijn ze er; het begint met mijn (oog)zicht dat vertroebelt, dan een vreselijk tintelen (bijna gevoelloos) in mijn linkerarm. En je kan je klok erop zetten, na een half uur is hij er; die bijtende hoofdpijn.  In principe moet ik dan gewoon een uurtje liggen maar ja, het overkomt je meestal op momenten dat er geen bed voor handen is.

Soit, hooikoorts dus. Vroeger ook nooit last van gehad, nu wel.  Niet goed kunnen ademen, snotteren, neus die pottoe zit, jeukende keel, jeukende ogen, moe. Net of ik heb een marathon gelopen. 
En als je dan op vrijdagavond denkt "nu heb ik het ergste gehad" ... Krijg ik die avond ook nog eens bruikgriep. En net nu dit weekend mocht het mij niet overkomen want zaterdag moest ik tappen op Mano Mundo een vredelievend, kindvriendelijk wereldfestival in de omgeving.
En tappen zullen we !!! Vrijdagnacht op de wc, zaterdagochtend op de wc en dan aan de immodium. Slikken die handel want meisje, je draait een shift van minstens zes uur !

En daar sta je dan, voor de tap, iedereen vriendelijk aankijken en begroeten en zo hoopvol mogelijk alle bestellingen in je hoofd onthouden om dan tegen de tijd die bestelling te kunnen overhandigen. Heb je dan tijd voor een wc-bezoek ? NEE .. Wat doe je dan ? Nog meer Immodium slikken, onverantwoord ... Gevolg; als ik tegen de vroege avond met mijn fiets ruim 16 km moet bollen, verga ik van de pijn en krampen.  Een put in het wegdek (en die zijn er héél véél in dit apenland) bezorgt me tranen in de ogen.

Dus, alweer een nachtje de pot omhelsen en elke keer alles ontsmetten want nee, ik wil niet dat mijn huisgenoten ook besmet worden.  En is het op zondag beter ? Neen, het is niet beter nee. Alles wat ik eet, beland terug in het kleinste kamertje.  Maar ja, we moeten vooruit want hebben we vandaag de Oudste niet beloofd om naar Kapitein Winokio (zoals zij het zegt Kapitein Pinokio) te gaan ? Ja toch .. en dat doen we dan ook maar weer ... We gaan gezellig met de Oudste naar Winokio.

En is het vandaag niet net bijna 30 graden en lekker druk ? Ja .. en voelen wij ons belabberd ? Ja !
Maar, als je dan dat kleine gezichtje ziet, ben je alle pijn en ongemak snel vergeten. Zij geniet, dus ik in stilte ook. En als Winokio vraagt of er al kindjes zijn die verliefd zijn en je ziet Kato haar vingertje naarboven steken ... En als Winokio vraagt of er al kindjes zijn die een zoen hebben gegeven aan hun lief en je ziet weer dat vingertje omhoog gaan .. Tja, ... moet ik nog meer zeggen ?

Zijn we een sterk geslacht ? Ja !
Want, ondanks het feit dat grote mensen soms ook flink ziek kunnen zijn, blijven we gaan ... doorgaan ... kunnen we eventjes lekker in bed blijven liggen met een warme thee en zielig doen ? Neen !!!
Voel ik mij vanavond beter ? Niet echt maar morgen begint de werkweek en gaan we zielig doen ? Neen !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten