maandag 4 juli 2011

Werchter, auch

... en weulle bekomen van Werchter ... auch ...

Het is duidelijk dat ik a) oud word b) niet meer tegen liters bier kan c) nachten doordoen niet meer overleef op friet en bier d) meer en meer een vreselijke weerzin opbouw voor de lokale toiletten

Het is ook duidelijk dat ik a) nog steeds enorm kan genieten van concerten in "denk bak vooraan" b) nog stevig kan dansen zonder onder te doen aan mijn buurman/vrouw die 20 jaar jonger is c) nog steeds kan genieten van 3 pakken friet / dag

Was Werchter dit jaar een succes ? Voor mij wel ... Voor de Jeugd ? kWeet zo niet ... Waren wij vroeger in onzen jongen tijd véél zotter en zatter maar ik had de indruk dat dit jeugdig publiek vrij mak was ... Of wachtten ze gewoon drie dagen lang om dan uit de bol te gaan op F°°°G C. ?

Ga ik terug ? Jazeker, alleen hoop ik dat mijn twee kids volgend jaar iets minder snel wakker zijn. Want, drie uur slapen na een dag zon/drank/muziek/dance is gewoon te veel voor mensen van mijne leeftijd !

Waren er hoogtepunten ? Jazeker; scoorden vooral Artic Monkeys, Elbow en Portishead ...
En dieptepunten ? Vooral de line-up volgorde ? Hoe in godsnaam verklaar je dat KOL voor Arsenal en Black Eyed Peas op zondag mogen afsluiten ? Wat is er aan het handje Schuur ?????

Oh ja, ik heb trouwens mijne Jubilee gevierd ... Twintig jaar geleden was mijn eerste TW !!!! kZal er nog maar vlug ene op drinken mijn gedacht. 20 jaar geleden lag ik waarschijnlijk op de wei in een The Doors oversized t-shirt ... Wat dacht een 30-er toen als hij/zij mij zag ... Als ik nu een tiener met een t-shirt zie van Nirvana heb ik de neiging om te roepen "deuh, gij zat toen nog in de bloemkolen" ... Maar, 20 jaar geleden liep ik zelf zo rond ...



2 opmerkingen:

  1. oei, die had ik ook, die oversized Doors t-shirts. Zelf geen TW gedaan, kan me wel nog een Pinkpop herinneren, in een heel ver verleden, een hele dag schuilen onder vuilniszakken om alsnog doorweekt en verkleumd te zijn, met als afsluiter Joe Cocker en de regen die eindelijk ophield.

    Over oud worden gesproken, een paar jaar geleden hoorde een nichtje de Rolling Stones op de tv. He, zei ze, die hebben gecopieerd. Euh ...?

    Ik bevestig, we worden echt oud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was iets fout gegaan, over dat nichtje, ze zei dus verontwaardigd nadat ze de Rolling Stones hoorde: die hebben "een of andere toendertijd hippe boysband" gecopieerd." Euh ...?

    BeantwoordenVerwijderen