vrijdag 23 december 2011

Ni goe voor mijnen tikker

Af en toe mag ik ook eens zeuren, toch ?

Donderdag werd er gestaakt. Op zich geen probleem, tot hiertoe heb ik er weinig last van.
In de namiddag komt "nen-ambtenaar-van-de-gemeente" bij mij op gesprek en zegt dat hij een dagje congé heeft want dat ze staken op de gemeente ...
Empatisch als ik ben, vraag ik naar de reden. Uiteraard gaat het over de pensioenregeling.
En wette, dan begint mijn maag te rommelen, krijg ik rode kaken en begint mijn hart overuren te slaan.

Een kleuterjuf mag momenteel gaan op 56
Een leraar mag momenteel gaan op 58
In de privé moeten ze minstens tot hun 60 of 40 jaar dienst hebben

Onze vlinderregering beslist om teen en tander te veranderen wat ieder van ons aangaat op financieel vlak. Want, beste mensen, de kerstkalkoen van volgend jaar zal eerder droog smaken !
Doch, de ambtenaren maken zich meer druk over hun pensioengerechtige leeftijd.
Want ja, ze moeten nu ook tot hun 60/62 terwijl die van de privé tot hun 65 zouden moeten werken ...
Ik krijg daar - MFL-gewijs; het vliegend s..t van !  Het zou niet mogen, tis niet goed om mij erin op te boeien maar sorry .. Het is sterker dan mezelf.

In het nieuws van donderdagavond wordt er een hele berekening gemaakt over de pensioenen in de privé en de pensioenen van een ambtenaar .. En warempel, we zouden toch nog medelijden moeten krijgen met die van de overheid begod ! Zielig hoor da pensioen ... Want ja, de privé heeft toch nog een pijler extra en krijgt een uitkering uitgekeerd als ze ooit hun pensioen halen !!!!!  Op die manier krijgen ze meer als iemand van de overheid ??? Que ?

Bovendien heeft een ambtenaar ook zoiets als "ziekte-dagen" die ze mogen opsparen zodat ze nog vroeger kunnen stoppen met werken ? Als ze over die ziekte-dagen voor de eerste keer tegen mij spraken, trok ik ZO'N OGEN ! Ik had hier nog nooit van gehoord .. Z i e k t e - d a g e n .. Lees, extra verlofdagen. Heb afgehaakt, wil niet eens weten hoeveel extra dagen dit oplevert !

Maar dan .. De donderdagavond wordt nog redelijk verteerd. We werken tot acht uur 's avonds en grabbelen nog snel een croque'skeu alvorens te gaan slapen ... Zodoende wordt het vrijdag .. Eerst gaan we MFL steunen (want ja, ik weet wat het s .. t is).
We komen goedgemutst naar huis  ... En plots staan die van de vuilkar hier aan de deur.
Ze komen hunen Nieuwjaar halen ... WAAAAAT ????? Ne nieuwjaar ?????
Ons vuilnis ligt buiten al twee dagen te stikken omdat die mannen gestaakt hebben ....
En dan toch nog centjes komen vragen ??????

Ik ben een zeer vredelievend persoon maar dit was er over ! Sorry ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten