donderdag 12 januari 2012

De kleinste ..

Van het gezin is ondertussen 20 maanden. Help!
Heb nog niet zoveel over haar verteld, nochtans kan ik over haar boeken vol schrijven.
Zij is echt ons boeleke en peuterke zoals het moet zijn (bij Kato hebben we dit door omstandigheden gemist).

Mijn kleinste haar eerste woordje was Bumba en dan Papa ... Maar papa is ook mama en andersom, zij bepaald wie wat speelt die dag.
Mijn kleinste is een klimSTER ... Klimmen kan ze als de besten, niets is veilig. Ze kon niet stappen maar klauterde zonder problemen een glijbaan op langs beide kanten.
Thuis is niets veilig ... Op een stoel zitten we niet, neen, wij zitten op tafel als we eten.
De salontafel is een superstoel om televisie te kijken, alhoewel de zetel (met kussen achter de rug en dekentje) ook goed scoren.
Stappen konden we niet, toch besloten we al vroeg om zelfstandig de trap op te klauteren.
Badderen is een groot feest, hoe meer water, hoe beter. We jagen dan de zus op stang en moederlief wordt gek wanneer ze voor de derde keer kan dweilen in de week.
Ik ben nog maar 20 weken maar kies zelf mijn outfit ... Ben verslaafd aan sokken en schoenen.
Als ik met mama ga shoppen kies ik meteen voor twee paar schoenen en laat ik de doos niet los.
Ik ben nog creche gerechtigd maar als het aan mij ligt, ga ik naar schhol. En nu ik de oude boekentas van de grote zus gevonden heb, is het dagelijks boel aan de schoolpoort. Ik wil meeeeee.
Zonder muziek kunnen we niet leven, ik speel gitaar, krijg er zelfs wat aanhoorbaar geluid uit, dans als een pro en zing uit volle borst mee met de meest gekke muziek. In papa zijn auto is er dagelijks een studio 100 feestje, oeps studio brussel feestje ...
Ik ben verslaafd aan knuffelen, ik doe iedereen binnen, bekend of onbekend, iedereen krijgt van mij een knuf, kus, handkus ...
Krijg ik iets van anderen, zeg ik ELKE keer "Dank Uuuu" ... Geef ik iets, geef ik een overtuigende "ascheblieft" ten berge ...
Praten? Waarom, mijn mama begrijpt me perfect!!! Iedereen springt voor mij, elke dag opnieuw .. En nu dat mijn grote zus mij helpt aankleden ... Why bother ...
De grootste schrik van moederlief wordt werkelijkheid: zint het mij niet dan ga ik krijsen, gillen en over de grond rollen ... Heb het nog niet gedurfd in de winkel maar ... Da komt nog wel!
En een zus die ouder is? HA, lachen .... Dan trekken we gewoon een dikke bos haar uit, wat krabben en bijten en we hebben gewonnen ... En "den hoek", ach, even tijd voor mezelf, beetje bezinnen en opnieuw beginnen.
Eten? Ik ben een vreetzakske ja, maar, een beetje kieskeurig mag wel ... Ah ja, mijn zus is een eetweigeraar, tja, dan mag ik best ook wat moeilijk doen. Fruit en boterhammen eet ik niet!! Voor de rest mag je mij alles voorschotelen ... Hoe meer hoe liever ... En dan nog een paar keer per nacht mijn flesje .... Want neen, mama en papa mogen er niet te best en uitgerust uitzien.
Als ik 's avonds thuis kom, hang ik zelf mijn jas op zijn plaats en worden mijn schoenen netjes naast elkaar op hun plekjes gezet. Ik houd namelijk van orde op zaken.
Voor de rest ben ik nen echte levensgenieter, altijd vrolijk en goe gezind, gezwind rennend door het leven ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten