woensdag 1 februari 2012

Nieuwe rokken

Het machien is van stal gehaald en stilaan leer ik haar kennen (of was het een hem, ik weet het niet meer).
Stofjes die nog in de bak lagen worden boven gehaald, rokken die nog niet af waren worden afgewerkt.
En zodoende zijn we ondertussen bezig aan Rok 5 en 6 !
Omdat ik vreselijk ongeduldig ben en alles snel vooruit moet gaan, dacht ik gisterenavond om tegelijk aan twee rokken te stikken.  Had ik niet mogen doen ...
Heb een pand in twee stukken geknipt en dat was een not-done ! Problemen dus.
Op naar de stoffenwinkel, mijn probleem uitgelegd. Helaas was de winkeldame niet helemaal mee (lag het aan haar of aan mij dat laat ik in het midden) maar, ik zit hier dus nu met nog meer stof waar niets mee aan te vangen valt.
SOS Tante die blijkbaar druk bezig is met andere activiteiten waardoor ik als ongeduldig mens opnieuw met twee rokken zit die niet afgeraken na 2 avonden werken !  Grrr ...
Ik trek me dan maar op aan het feit dat ik a) mijn machien stilaan een vriendin wordt b) sneller stik c) stilaan ook wat technische patroontoestanden leer kennen.
Ik trek me ook op aan het feit dat ik zomerrokken aan't maken ben terwijl het buiten vlot -4 graden is ...
En toch ... DIE ROKKEN MOETEN AF !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten