zaterdag 6 oktober 2012

De rug enzo ...

De rug ? Neen, geen beterschap, helaas ..
Ondertussen zit ik in een vicieuze cirkel vrees ik ... Maar, we blijven zoeken naar oplossingen :

a) bloedonderzoek : kei gezond meiske !!! Toch wat aandacht besteden aan de nieren blijkbaar .. Meer drinken is de boodschap.  Overdag is het voor mij moeilijk om mij te focussen op drinken. Ik word zo geleefd op mijn werk dat drinken erover schiet .. Ja, echt he ! 's Avonds haal ik een stuk van de schade in door heel veel Groene Thee te drinken maar toch

b) kine : de laatste twee beurten komen eraan. En ja, de nek en schouders zijn beter, maar voor hoe lang ... Ik kan toch voortaan moeilijk elke twee maanden naar de kine om daar de stress uit mijn lijf te laten kneden ?

c) Pilates, zitbal, fitness :
Vandaag een zitbal gekocht voor op kantoor, baadt het niet, het schaadt ook niet. Bij Decathlon kan je die dingen tegenwoordig voor niet zo veel geld kopen. En wie weet leer ik op die manier mijn houding verbeteren op kantoor. Het is nu eenmaak geweten dat een zittend beroep ongezond is ... Zeker zo eentje waarbij je heel de dag achter een pc zit. Vraag mij alleen af hoe handig een zitbal achter een bureau past.
De fitness is en blijft een blijvertje .. Volgende week heb ik een afspraak met een coach om een programma op te starten zodat ik lichamelijk een beetje sterker wordt.  Ook hier, baadt het niet, het schaadt ook niet .. De fitness voelt nog altijd lekker, ff gedachten op nul en hollen op de loopband en nadien kilometers malen op de fiets. Akkoord, ik mis de buitenlucht maar he, de combinatie fietsen en lopen is in de praktijk buiten net iets moeilijker
Pilates .. Ideaal voor de bekkenbodem en de buik en onbewust dus ook een ideaal trainingmaatje voor de rug en omstreken.  Het zou niet misstaan zo na twee bevallingen ... Een strakkere buik maar bovenal het beter leren gebruiken van je buik, ademhaling en bekkenbodem .. Mmmm, ... Zou ik dan in de toekomst misschien zonder pipi-risico's op de trampoline kunnen ?

Je leest het .. Er is werk aan de winkel. Maar, we doen het toch maar !
Alles met het oog op het wegkrijgen van een stress-rug, een betere zen en een strakker lijf !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten