zondag 17 februari 2013

Loslaten

Mijn kleine meid heeft voorbije week afscheid genomen van alweer een hoofdstuk in het Boek Des Levens .. En mensen, ik heb het er zoooo moeilijk mee.

Vanaf maandag gaat ons Madame naar School ... En ze is er klaar voor, echt ... Zij, ik niet !
Neen, ik wil mijn kleine meid klein houden en heb het gedaan ... Normaal moest ze vanaf januari naar school en dat heb ik kunnen trekken tot na Krokus. Maar, nu moet ze gewoon ...

Een moeder mag haar kind niet tegenhouden in haar ontwikkeling ... Ze snakt naar nieuwe dingen aanleren, nieuwe vriendjes. Mensen, ze wil al maanden mee met haar Grote Zus door Die Grote Poort van haar Nieuwe School ! En haar Grote Zus is zo fier dat ze voor haar kleine zus mag zorgen en stoefen bij haar vriendjes "Dat is wel MIJN zusje".

Waarom het zo'n pijn doet ? Tja, .. Er komt geen derde kindje ... Deze tijd komt nooit meer terug.  En ik vond die tijd geweldig leuk ! Die onhandige hummeltjes die nog zo weinig kunnen vertellen, onhandig rond waggelen en boenk ergens tegen knallen ...

Alhoewel .. Ik word knetter van "Met Twee is het Nee".  Ik zou haar soms de nek kunnen omwringen wanneer ze 's morgens zorgt dat een mens ALWEER te laat de deur uitgaat !

Maar, dan draait ze zich om, komt naar mama om mama over haar bolleke te wrijven en nen dikke kus te geven. Ik ben dan alweer verkocht ...

Neen, we moeten hierdoor ... Het opent nieuwe perspectieven .. Een nieuw hoofdstuk !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten