zondag 10 februari 2013

Respect ...

Voor moeders die het ELKE dag alleen moeten klaren .. En sorry, dan heb ik het niet over de "co-ouderschap"ouders die hun kinderen de ene week wel en de andere week niet hebben.

Ik ben voorbije week gewoon weer zoveel jaren ouder geworden of op zijn minst weer zoveel extra rimpels en grijze haren bij.

Een werkweek, een Lief dat in het buitenland zit, en een kleine meid met zware griep !
Je mag dan nog zoooooo werken met een goede planning, het loopt dan gewoon simpelweg in het honderd.  Punt !

Vooral de nachten zijn dan dodelijk. Drie/vier keer eruit omdat de kleinste weent voor een tuut, een hoest, een fles, koorts, pijnstiller, te warm/te koud ... En dan de oudste die plotseling droomt over slechte clowns omdat ze carnaval heeft op school.  En dat nacht na nacht zodat je op nacht vier gewoon in coma ligt en je kind zelfs niet meer hoort hoesten en proesten (sorry sweeties).

Overdag lukt het nog hoor .. Alhoewel ik dan liever een "inktvis" zou zijn met acht armen, twee keer zoveel oren en handen ! Want, er is tennis, zwemles, school, carnaval op school ... er zijn de huishoudelijke taken die onderbroken worden door oa. doktersbezoeken. Het valt ook ineens op dat een mens wel heel veel wast en strijkt !!!! Er zijn kinderen die de eerste dagen woest zijn op hun papa en dan na dag twee beginnen te huilen om de papa en dat dan compenseren met de mama nog meer op te eisen !

Het leven gaat nu eenmaal verder ook al is 1 paar handen/benen op pad voor een week.
En als die week dan nog verlengd wordt omdat er een sneeuwstorm over The United of S raast, dan is het helemaal omzeep .. Want, dat stukje heb je dan net niet ingepland ... En dan is het chaos .. Als je op zaterdag moet werken.

Maar, gelukkig is er mijn mama !!!!!
En la mama, die stond er deze week voor haar dochter !
ELKE avond kookte la mama voor haar dochter, kleinkinderen en zichzelf en de papa ! ...
Er werd samen gegeten ... en vooral veel ge-aperitiefd en wijn gedronken
Er werd gelachen aan tafel met de zotte bekken van de kinders
En la mama was zo content .. Want deze week, heeft ze haar dochter gewoon VET gemest !!!!
Het enige waar ik dan wel niet zo gelukkig mee ben es dat Mamaatje mijn keuken omtovert tot een grote chaos waardoor P ook 's avonds laat nog zit te ploeteren om alles spik en span te krijgen.

Dus, bij deze wil ik mijn mama vereeuwigen op het eeuwige net als zijnde The Best Mother A Girl Can Have !!!!!!! (dat teveel aan kilo's ren ik er wel weer af)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten