woensdag 15 mei 2013

Abdijentocht Tongerlo-Averbode

Een week geleden nog eens een wedstrijd gelopen.

Wat je onder een wedstrijd kan en mag verstaan .. Ik wilde deze keer "genieten" en ging zeker niet voor een snellere tijd (maar hoopte het stiekem wel).

De tocht van 16km bracht ons van Tongerlo naar Averbode door bossen .. Makkie toch als je al meerdere lange tochten achter de kiezen hebt ? Bovendien .. Geen tunnels of kasseitjes ...



Maar, meerdere obstakels maakten deze tocht kei hard :

- de week ervoor had ik 21 km gerend en dat mag eigenlijk niet voor een wedstrijd
- de week zelf gewoon niet kunnen rennen, zelfs niet loslopen
- de avond ervoor té laat gaan slapen en teveel rode wijn gedronken
- de dag zelf om elf uur thuis vertrokken om om drie uur in de namiddag te vertrekken
- eerst met de auto naar de finish om daar met een bus naar de start te rijden ... en dat liep volledig fout !
- om elf uur moesten we dus ons middageten oppeuzelen en buiten wat droge pasta was het mager
- aan de aankomst stonden gewoon te veel mensen voor het aanbod aan pendelbussen .. wachten ...
- wachten, wachten, wachten .. en wachten betekent ook recht staan .. We geraakten niet op de bus
- aan het vertrek rennen voor het startbewijs, ondertussen moe, zonder trui, zonder voeding
- aan de start opnieuw wachten, koud, verkleumd
- vlak na de start het eerste gevecht met ... kasseitjes !!!! En hemel, ik heb er zo'n schrik voor gekregen

En die angst maakte mijn loop hels :

- op km 3 moest ik Het Lief al lossen door te wandelen !!!! Ademhappen, pijnlijke knie ..
- de mede-lopers keken toen al behoorlijk zielig naar mij ... Ik moest nog starten en stapte al
- het Lief besloot er alleen voor te gaan dus .. Het werd voor mij weer een eenzame tocht
- de fout gemaakt om van 's morgens al Aquarius te drinken .. gevolg : mottig
- een camelbag die te zwaar gevuld was met ... sportdrank en bovendien niet vacuum stond
- "you make me walk like a camel" .. en de mede-lopers konden hun irritatie nauwelijks onderdrukken
- tussen km 6 en km 10 kramp in mijn maag .. de sportdrank ?  ik haalde nipt een uur op 10 km (fout)
- (op km 8 kreeg ik al een meelevend mede-organisatielid die me toevertrouwde dat ik bijna kon drinken) .. ja deuuuuh, ik had 2liter sportdrank mee !!!
- tussen km 10 en km 14 kreeg ik ineens een vreselijke pijn in mijn heupgewricht ... onbewust mijn rechter heup extra belast om de nog pijnlijke knie te ontlasten ...
- op km 13 viel ineens mijn euro .. ik liep wel een wedstrijd !!!! Tandje bijsteken, pijn of niet
- een korte race tegen de tijd om toch nog binnen te geraken op 1u35 :o((

De abdijentocht was prachtig .. maar, ik vond ze even zwaar als de Ten van Antwerpen ... Er zijn geen tunnels maar wel bossen, vals plat, veel modder, plassen en zand ... Een onbekend parcours is blijkbaar ook niet mijn dada want ik heb punten nodig waarop ik mij kan fixeren ... en dat lukte deze keer niet met mijn tijdfocus.  Het wachten voor de wedstrijd is zwaar ... Als je van 1u tot 3u alleen maar kan recht staan, geen eten meer hebt, geen truitje tegen de koude en je moet dan starten ?

Het was dus weer een finish in vloekende en kreupelstijl ... Tevreden ? Mmm, eerder ondervonden dat ik momenteel aan mijn limieten zijn qua kunnen en dus dit jaar niet veel beter meer zal zijn in tijd ondanks het schitterende schema van Energylab ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten