vrijdag 18 maart 2011

Huishouden

Vrijdag wordt duidelijk mijn blogdag ... Ik slaag er echt niet meer in om een ander moment uit te kiezen als mijn "vrije" dag ... die "vrij" mag je uiteraard met een behoorlijk korreltje zout nemen, want vrijdag is sportdag, strijkdag, boodschappendag, schoolpoortdag en jaaaa, vanaf nu blogDAG ...

Mijn week zag er weer behoorlijk chaotisch uit, maar ja, is het ooit anders geweest ? Vroeger toen ik nog onbezonnen en zonder kinderen was, waren mijn dagen ook zeer gevuld ... En ja, nu probeer ik die gevulde dagen ook nog te combineren met twee kinderen ... Mmmm .... En elke keer slagen we daar toch redelijk in. 

De voorbije week, twee keer een uur gaan rennen, een concertje meegepikt, vanavond een filmpje, daartussen een huishouden runnen, twee kids entertainen en ne zieke vent "verdragen". Als ik terug kijk op de week; het zwaarste was toch wel dat ziek ventje, amai .. ne man en ziek ... Nog erger als een puberende kleuter ...

Oh ja, ik vergeet mijn werk uiteraard maar daar hoop ik zo weinig mogelijk over te vertellen; ik werk met "rode" en "groene" cijfertjes ... rather stressy, maar sinds januari op 4/5 basis, tja, had de Overheid maar niet moeten bijpassen ... Alleen, lijken de dagen op kantoor nu op 6/5 basis !

Mijn kinderen entertainen ? Nee ? Toch ?

Elke nacht een bed aftrekken omdat de oudste plots terug in bed plast en er nog vrolijk van wordt ook.
Elke dag een ellendige discussie dat in bad gaan toch bij de standaardhygiëne hoort.
Dat ik toch beter die tanden poets zodat de tanden gepoetst worden en niet de lavabo of spiegel.
Overleggen welke schoenen nu bij welke kledingstuk past (toemme, had ik toch maar beter een jongen).
Overleggen hoe lang de oudste nu eigenlijk moet slapen want ja, hier gold de slogen "Kato, het is nog donker, iedereen slaapt nog" ... En nu "mama, het is licht, iedereen is wakker".

De kleinste overtuigen dat het stilaan tijd wordt om een grote madame te worden, lees DOORSLAPEN ! De kleinste overtuigen dat Kunstvoeding ook lekker is (not !)
De kleinste overtuigen dat kruipen, letterlijk kruipen is en dus niet overal aan prutsen (zoals de Stereo die plots het maximum volume bereikt)
De kleinste overtuigen dat papier, plastiek, karton géén eten is en kunstvoeding uit een flesje wel.
De kleinste overtuigen dat het wel degelijk "haar" slaapkamertje is en dat ze daar "echt" wel in moet slapen vanaf nu ...

... Overtuigen en onderhandelen, elke dag opnieuw.

En daartussen vergeet ik nog zoveel kleine dingetjes .... offertes die moeten besproken worden, een living die opnieuw moet georganiseerd worden omdat er plots een blaft van een zetel instaat want ja, ik ben het zetelvechten stilaan ook beu, een kinderkamer eindelijk afwerken zodat de kleinste eindelijk verhuisd is, onze vakantie plannen want ja, we gaan "rondreizen" etc ... Ik kan hier nog wel even doorgaan ...

Maar, ik bespaar het jullie, ik word er zelf al moe van ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten