dinsdag 21 juni 2011

Boeken

Boeken ... So much to read, so little time ...
Momenteel ziek in bed, dus, eigenlijk de moment om tussen het slapen door een beetje te lezen.
En als ik het zo bekijk ... Liggen momenteel in huis rond te slingeren (en worden ook tegelijk gelezen) :

Elizabeth George, This Body of Death
Stieg Larsson, Millenium, deel 1
De Margrietroute Denemarken
The Rough Guide Denmark
Nen hoop Humo's en Libelle's ...

Het boek van Elizabeth ben ik twee jaar geleden begonnen, auch.
Het slingert zo ergens rond tussen de parket onder bed en nachtkastje.  Van tijd tot tijd lees ik vijf bladzijden en dan vliegt hij weer ... Vroeger was ik wild van haar boeken; maar, uit deze turf geraak ik maar niet.

De trilogie van Stieg, awel, die had moeten uit zijn tussen mijn bevalling en mijn herstart op mijn werk. Ik had exact zes maanden de tijd .. peanuts, toch ? Helaas ... Nore bracht roet in het eten.  Maar, mijn eerste deel is nu uit en mensen; ik kijk ernaar uit om te starten aan de tweede turf.

Maar, .. Congo van Jef Geeraerts ligt ook al een tijdje te knipogen. En vermits dat echt wel een monsterturf is ...

Bovendien sta ik op het punt om Bleak House van Charles Dickens te bestellen in het Engels nb. 
Vorige week heb ik alle 13 afleveringen gezien (leve de digitale televisie) én ik ben er rotsvast van overtuigd dat het boek nog stukken beter is. Het boek zelf werd geschreven in 1853, kan je het geloven ??
En ik weet nu al; als ik Dickens weet te pruimen, staat onze boekenkast binnenkort verder vol met nog meer Dickens.

Oh ja, De Eenzaamheid van de Priemgetallen, nog eentje voor op de lijst. 

Pfff, and so little time ...

  

1 opmerking:

  1. gaan voor de Stieg zou ik zeggen, nu aan deel 2, zoooooooooooooo verslavend:)

    BeantwoordenVerwijderen