donderdag 25 augustus 2011

Naaien

Het is zover, mijn eerste les zit erop !
Lachen ... maar dan groen :o)

Heb begon al met een patroon kiezen ... Er werd een stapel Bura-boekjes voor mij gelegd en begin maar he ... Ik draag keigraag rokken en jurken maar euh, een tekenmodel kiezen ? Niet echt mijn ding.
Dus ja ... Heb mezelf daar een model gekozen dat achteraf misschien wat hoog gegrepen is; eentje met een soort van plooi in. Ah ja, het moet kunnen zwieren he.

Dan moesten die patronen getekend worden. Euh, ... Een ingewikkeld kluwen van lijnen in de meeste gekke richtingen, rood, blauw, zwart .. Het hele assortiment ... En daaruit moet ik dan "mijn" rok tekenen.
Ahum ... Kom, ik voelde mij net een wiskundige en met veel vijven en zessen heb ik daar iets uitgeknipt wat kan doorgaan voor voor/achter/zijpanden ... én iets wat door gaat voor plooikes.

Een stofje kiezen ? Makkelijk, binnen de minuut had ik "mijn" stof gekozen en neeeeee, ik ga da hier nog ni verklappen. Maar, laat ons zeggen dat het weer vrij kleurrijk, retro en dus redelijk alternatief is.  kWeet ni of het toonbaar is voor mijn dagelijkse - klassieke - werkoutfit maar dat zijn zorgen voor later. Het is vrolijk, speels en helemaal mijn goesting. Want, zeg eerlijk, zonder goesting begin je gewoon niet aan naaien, punt.

Mijn eerste les duurde drie uur en de Juf had mij op voorhand ingeprent dat ik de eerste avond al een lapje stof onder controle had. Awel, de eerste avond had ik mijn patroon onder controle, kon ik aflijnen, naaldjes prikken en knippen. Maar, stikken ????

Neeeeeeeeeee, ... Ik heb daar zitten knoeien met die naald, ni normaal.  En dat probleem was ik vergeten in te calculeren want ... dees Madame is aan het linkeroog zo goed als blind !! Jawel, mijn eerste geheim .. Ik zie zo goed als niets uit mijn linkeroog.  Levert mij weinig problemen op in het dagelijkse leven (buiten autorijden) maar, nu toch even tegen een muur geknald want ik krijg die draad met geen stokken door die naald.  Auch !!!! Frustratie alom.  Moet dus op zoek naar een vergrootglas want anders zal mijn rok niet afraken binnen een termijn van vier avonden (jawel, dat heeft de Juf ook beloofd).

En dat het kan bewijzen mijn mede-studentinnen.  Die hebben op drie avonden een rok, kant en klaar en nog mooi ook.  Weliswaar een iets makkelijker model als het mijne maar het ziet er prachtig uit met blinde rits en al ... En ik ? Tja, ik zal volgende week drie uur oefenen om een draad in en uit mijn machien te krijgen.  Snif. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten