vrijdag 28 oktober 2011

P.o.L.I.t.i.e.K

Ben in mijn leven totaal niet met politiek bezig. Het interesseert mij hoegenaamd NIET !
Als de verkiezeingen eraan komen, begin ik als ne gek het internet af te surfen op zoek naar de waarden van een partij en ga ik voor “stem-spellekes” om te zien bij wie ik mij het beste kan vinden. Awel, het is een probleem ... Had ik vroeger al geen idee voor wie te stemmen, dan weet ik het nu helemaal niet meer. Want, geef toe ... Wat is nu nog het nut van “kiezen” in een “democratie” ?
500 dagen geleden  (allez, zo ongeveer) waren er verkiezingen in ons land.  Er werd duidelijk partij gekozen voor een bepaalde kleur .. Waar eindigen we 500 dagen later ?
Ne strikkenman die geen woord Nederlands spreekt zal voor ons bepalen hoe het land geregeerd wordt ... Die strikkenman heeft – zonder mijn toestemming – beslist dat hij premier zal worden en dat hij nog meer in “mijn” zakken zal zitten ? Bovendien vind de strikkenman dat het landsgedeelte waar ik gelukkig ben nog wel wat extra inspanningen mag leveren ?

Awel mijnheer de strikkenman ... Zoek ne keer in Van Dale op wat het woord “democratie” betekent, ga ne keer voor een taalbad van 500 dagen zodat je op zijn minst meer als vijf woorden Nederlands kan spreken.  Hoe kan een mens een land regeren als hij niet eens begrijpt wat hij staat te mompelen, sta je keer uw royale preetje af (begrijpt het begrip “pree”) en zonder u af met al uw kleurtjes in een of andere bunker zonder eten en drinken. En kom pas buiten als je de betekenis van het begrip democratie begrijpt en beseft dat dit apenland van ne “voorschoot groot” niet kan geregeerd worden met vier verschillende partijen en evenveel talen.
En neem meteen de Koning mee want die begrijpt de begrippen democratie en Nederlands ook niet maar heeft wel tijd om te leren varen met nen duren boot rond een Middellans eilandje ... Met mijn zuurverdiende centjes nb.  Die ondertussen geen toeter meer waard zijn want ja .. Er is ook nog zoiets als een Europese crisis, een bankencrisis, inflatie en .... Veroorzaakt door alweer verkeerde interpretatie van een aantal begrippen, verkeerde communicatie en veel struisvogelpolitiek.
Wanneer zijn de volgende verkiezingen ? Hopelijk snel want ik wil die peperdure nieuwe PC’s wel eens testen die Turteletrienemie deze week mocht gaan testen. 
En nu ga ik stoppen, want ja, politiek interesseert mij niet en ik moet aan mijnen bloeddruk denken. Alhoewel, zou die hierdoor niet wat stijgen ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten