maandag 14 november 2011

Energie in Belgie

Vorige week zat er een gepeperde factuur in de bus betreffende ons verbruik van gas en electriciteit.
Als ik die brief zie binnenkomen, draait mijn maag om ...
Ik kan mij dan weer ZOOOO ontzettend opboeien in het feit dat we hier in Belgie alleen maar betalen, betalen en nog eens betalen ... En het zal er niet op beteren, de belastingdruk zal alleen maar verhogen ...

En om te bewijzen dat ik gelijk heb : http://ec.europa.eu/belgium/news/100628_taxation_nl.htm
En doe maar geen moeite om het volledige artikel te downloaden want, het is geschreven in het Frans (althans, zo leest mijn pc het !).
Ok, ik geef toe, ik word elke dag geconfronteerd met cijfertjes en vol elke dag opnieuw de economie etc. Maar, het is mij niet alleen opgevallen : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111114_123

En alvorens u zegt dat ik "een zaag ben", het behelst ook uw huishoudportemonnee  !!
Ben dan maar weer beginnen smurfen en deze site bezocht : http://www.mijnenergie.be/
En dan blijkt maar weer dat E l e c t r a b e l de duurste in de rij is.

Ga dus nog maar eens een puzzeltje starten in een excelleke want mensen, ik ben het beu om te betalen.
En nee, wij hebben geen zonne-panelen (en daarover ga ik deze keer niet in discussie treden we hebben daar zo onze eigen redenen voor), wel een zonne-boiler, spaarlampen, goede isolatie, goede ramen, goede schakelaars, goede A-huishoudtoestellen maar neeeee beste mensen; ik kan niet zonder mijn droogkast, pc, afwasmachine ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten