maandag 14 november 2011

Vakantie

Voorbije weekend op "verlengd" weekend geweest naar De Roompot in Domburg.
Was ik vroeger een tegenstander van zulke parken, begin ik er nu toch wel de voordelen van te zien;
Een luxueus huis met alles erop-en-eraan ... Sauna (die helaas niet werkte), wasmachine/droogkast (en ik maar 30 handdoeken meezeulen), alle kindervoorzieningen, brubbelbad (nooit de startknop gevonden), ... allez ja, gewoon een ruim huis met alles wat je maar wensen kan.

Maar, belangrijker nog; super gezelschap !
Kinderen die heerlijk samen spelen, ouders die culinaire hoogstandjes ten berge brengen, allez ja, in ons geval vooral lekkere wijn van oa. Brunello, Sancere, Saint Estephe, Montepulciano de ene al van een beter jaar dan de andere ... Zelf ken ik weinig van wijn, maar, mijn smaakpapillen weten ze aardige te appreciëren én belangrijker nog .. Na een aantal flessen blijf je nog steeds bespaard van hoofdpijn !!!!!

Het voorbije weekend ook geleerd om te Yammen; een pietjesbak-café-spel, echter niet het klassieke krijtjes-streepjes-trekkengedoe.
Vraag me niet om het uit te leggen, ook een Googletje geef me weinig informatie.
Begreep ik eerst de commotie niet toen de heren volledig opgingen in hét spel, doe ik dat nu wel ...
Je wil gewoon winnen en blijven spelen tot je enigszins kans maakt om te winnen.
Mmm, zou daar nog een gat in de markt voor zijn; DE gebruiksaanwijzing uitschrijven voor het begrip "yammen" ???? Mmm, toch niet .. Een googletje op het woord "yam" levert volgend resultaat :

http://spelarch.khbo.be/PDFspelregels/4821.pdf

Misschien moeten we dan zoals "Yahtzee" overgaan tot de productie van Yam speelboxen ?
Ne pietjesbak, dobbelstenen en Yam invulpapier ?
Als dat zou kunnen ? Is hier een patent in de maak ? Stel u voor !!!!!!
Hoe in godsnaam kan je zoiets in productie laten gaan ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten