donderdag 23 februari 2012

The Killing aka 'Forbrydelsen'

Ik ben geen TV mens .. Er staat hier sinds vorig jaar een kleine flatscreen Sony maar die wordt zelden gebruikt.  In de zomer kijk ik gewoon niet; er zijn nu eenmaal veel leukere dingen te beleven in het leven .. In de winter echter blijf ik "plakken".
Onze digicorder moet dan namelijk onder handen genomen worden omdat er simpelweg geen plaats meer is voor nieuwe leuke dingen .. En in de winter zijn die wel te vinden op een of twee zenders !


En zo is er The Killing én ik ben verslaafd aan The Killing.

Eigenlijk ben ik verslaafd al al die Scandinavische series. Ze zijn ruw, donker, spannend en gewoon super goe gemaakt ! Neen, met een Witse krijg je mij ECHT niet voor de buis.

Maar, The Killing dus .. Gedurende een aantal weken worden enkele gruwelijke moorden onderzocht met een al even gruwelijk kantje.  (wie bedenkt ze toch). 

De verhaallijnen spelen zich af in Kopenhagen (heeee, ken ik van ergens !), de beelden zijn donker (heeeee, ken ik van ergens) en elke aflevering behelst 1 dag (bijna uitsluitend in het het donker maar ja, kan het ook anders).  Sarah Lund is een a-typische onderzoekster (a-typische as in : ze is niet hip, knap, vrolijk, neenee, ook heel erg donker !) die verdomd slim denkt en handelt.

Elke aflevering eindigt met nog meer spanning waardoor je gewoon doorklikt op de volgende ... Op die manier vergeet je de tijd en is het vrij snel .. donker :o)) Om dan na een twintigtal afleveringen het einde mee te maken en te beginnen vloeken omdat je verlangt naar "meer".

Dus, Madame hier hoopt dat er snel een derde seizoen komt, vertaald én op de buis op Canvas !!!
Want, helaas, is onze digicorder ondertussen terug een beke leeg, buiten The Millennium maar ja, ik moet eerst de boeken nog onder handen nemen ... Auch ! En ja, misschien toch eens zoeken naar de boeken !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten