dinsdag 1 mei 2012

Grote Handtassen

Grote Handtassen .. Kent u dat ?
Ik wel maar heb het niet ... Nochtans ben ik een meester in het meezeulen van allerhande spullen.

Je moet dat es ne keer doen, uw handtas uitkieperen ... Bij mij zit er werkelijk ALLES in dat je als vrouw 'denkt' nodig te hebben.  Nieuwsgierig ? Een (kort) lijstje : GSM, GSM lader, Klassiek agenda (Filofax, ik weiger om mijn agenda te beheren via mijn GSM omdat mijn GSM héél dikwijls plat is), pennen (ja -nen, ik denk dat er in mijn handtas zeker vijf stiften inzitten), markeerstift, lippenzalf, neusspray, zakdoekjes (ja -jes, gemiddeld zitten er zo'n drie zakjes in), kauwgom (meestal los want ja, die doosjes gaan stuk), handcrème, gezichtscrème, zeep-zonder-zeep, paperclips, vijl, spullen voor de hormonenmaand, deo, reuk, koekjes, bavet, tuut, bril, sleutels allerhande, portefeuille met groot geld (ha), portefeuille met klein geld, tijdschrift, soms ook een onderbroek, allerhande rekeningen die nog moeten betaald worden, soms ne platte kiwi-met-sleutel of banaan-met-sleutel, kapotte koekenpapietjes mét kruimels, fotoboekje (is nu wel weer een tijdje geleden), zonnebril, drankbrikjes voor de kids, ballons, een kleine camera ...

Nee, écht, ge moet uw handtas es ne keer uitkieperen, soms vind je écht schatten ... Reken maar eens na hoeveel losse munten je soms terugvind ! Is dat slordigheid ? Neen, want ik ben nogal "proper" ...
Als ik dan met mijn vijf kilo zware tas op mijn werk arriveer, wacht daar een locker ... En in die locker zit : zeep, handdoek, deo, parfum, nog meer spullen voor de hormonenmaand, kam (waarom weet ik niet, ik kam mijn haar nooit), extra ondergoed, t-shirt, schoencrème, wc-verfrisser ...  Is dat ziekelijk ? Neen, dat is gewoon voorzienig :o))
En dat eigenlijk voor een backpacker die er ooit in slaagde om met acht kilo zes weken rond te trekken waarvan drie kilo boeken !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten