donderdag 14 juni 2012

The Afghan Whigs in concert !

Een concert van The Afghan Whigs is altijd afwachten zegt De Vriend.
Als hij goesting heeft, is het dik in orde en anders heb je pech.
Plaats van het gebeuren, Het Koninklijk Circus van Brussel, prachtige (afgeleefde) locatie, klein ook, ideaal voor een intiem onderonsje met Greg Dulli !
Acht uur stond er op het ticket dus racen maar weer naar Brussel ... En wachten maar. Op een gegeven moment kreeg ik het alvast op mijn heupen omdat ik al het gevoel had van "hij heeft geen goesting".

In een ver verleden vond ik de band top, CDs heb ik niet maar wel ergens cassettekes, want, beste mensen, de band werd hier echt bekend in het Verre 1994 (nochtans bestonden ze al veel langer)! En toen had Ploetermoe nog geen CD-speler maar een enorm grote hoeveelheid cassetjes want ... Het was het begin van de "grunge" en ik ben een grunge chick (en lap, in Humo verklaart hij geen grunge band te zijn)! Soit, .. probleem is dat ik vandaag de dag geen cassetjes meer kan spelen en dus ook niet meer geluisterd had naar hun vroegere albums.  Een beetje lastig want de nummers zaten diep, héél diep.

Maar niet getreurd, ... Het Circus is klein, de groep wat ouder en rijper en de fans dus ook al een beetje ouder, afgeleefder en écht fan ... We hadden bovendien het geluk ergens van voren te staan dus echt mee zingen was niet nodig, dat deden de anderen wel ... Ogen toe en genieten maar. En dat heeft iedereen gedaan van het begin tot het einde, Greg was in form ... Greg zag er fris uit, iedereen content.  Mijnheer is duidelijk iets gezonder gaan leven.

Het was een aaneenschakeling van emoties, harde nummers verwoven met zachte nummers. Was het zachte nummer voorbij bleef je even bedrempeld achter bij de start van het hardere werk (allez, mijn gevoelens he !).  Snoeihard tempo vond ik, kreeg niet de tijd om alles even te laten bezinken.
Ben wel zeer content dat ik ondertussen op maat gemaakte oordoppen heb, het geluid was niet altijd in orde en door mijn oordoppen had ik geen last van de niet altijd zo zuivere stem.

Nu, ik ben gen journalist en heb zero muziekkennis .. Voor de echte verslaggeving stuur ik je graag door naar Focus Knack ... http://focus.knack.be/entertainment/muziek/muzieknieuws/afghan-whigs-koninklijk-circus-een-emotionele-splinterbom/article-4000116571079.htm

De setlist geef ik wel nog mee ... Kwestie van nog eens na te genieten ...
Crime Scene, Part One / I’m Her Slave / Uptown Again / What Jail is Like / Going to Town / When We Two Parted + Over My Dead Body / Gentleman / Crazy / Somethin’ Hot / My Enemy / See and Don’t See / Lovecrimes / 66 / Debonair / Bulletproof / Summer’s Kiss / Faded // Come See About Me / If I Were Going / Milez Iz Ded / Kiss the Floor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten